Publicador de continguts

Esports, Cultura i Oci

lectura-braille.jpg
Dilluns dia 23 d’abril, com ja es tradició, l’ONCE Catalunya es va unir a les celebracions de la Diada de Sant Jordi. La nostra Organització se sumà d’aquesta manera a la gran festa de llibres i roses de les terres catalanes.
maraton_londressillas.jpg
La maratón de Londres reúne cada año a los mejores atletas internacionales olímpicos y paralímpicos y desde hace unas temporadas celebra conjuntamente la Copa del Mundo de maratón paralímpico. El asturiano Alberto Suárez se ha proclamado campeón de la Copa del Mundo de Maratón en Londres, en la categoría de deportistas con discapacidad visual, tomándose la revancha ante marroquí El Amin Chentouf, que le privó del oro en los Juegos de Río. Además, Mari Carmen Paredes y su guía Lorenzo Sánchez, lograron la medalla de bronce.
avila-font_0.jpg
Ignacio Ávila y Joan Font ganaron una medalla de plata en los Campeonatos del Mundo de Pista celebrado en Río de Janeiro entre el 22 y el 25 de marzo. El tándem de los catalanes se metió en la final con el mejor crono, pero no pudo con el dúo británico Stephen Bate-Adam Duggleby, vigente campeón paralímpico y propietario del récord del mundo, y se quedó en el segundo cajón del podio.
ignasi-terraza.jpg
El músic barceloní va fer dos concerts durant aquesta important cita musical que organitza l'ONCE. El primer d'ells, el dijous 15 de març, al Teatre Vila Mairena, a la localitat sevillana de Mairena d'Aljarafe i el divendres 16, la cita va ser a la Sala Compañía de Jerez de la Frontera. Va estar acompanyat pel compositor brasiler establert a Madrid Gladston Galliza, també cec.
roc_foto_familia.jpg
El jurat del premi literari Roc Boronat va escollir Anna Punsoda com a guanyadora de la XX edició per l’obra Els llits dels altres, la seva primera novel•la. El premi està dotat amb 6.000 €. L’obra relata la història d'una dona de trenta anys que fa memòria dels episodis que més han marcat la seva vida, un relat cru i terriblement vital. A la categoria exclusiva per a escriptors cecs o amb discapacitat visual greu, Antoni Jaumandreu va vèncer a l’apartat de prosa amb l’obra La noia de la cua. Durant la gala de lliuraments, celebrada el 22 de març, es va homenatjar l’escriptora Maria Antònia Oliver.
paralimpicos.jpg
El Equipo Paralímpico Español terminó los Juegos de Pyeongchang 2018, celebrados entre el 9 y el 18 de marzo, con el resultado de dos medallas, una de plata y otra de bronce, más cuatro diplomas. El esquiador vasco Jon Santacana y su guía, el aragonés Miguel Galindo, de la Federación Española de Deportes para Ciegos, continuaron cosechando éxitos en los que fueron sus últimos Juegos Paralímpicos. Tras dos agridulces cuartos puestos en el descenso y el supergigante, en la prueba supercombinada lograron por fin ser segundos y sumar su novena medalla paralímpica.
mirada_tactil_sabadell_grupo.jpg
Gràcies al suport de la Diputació de Barcelona i a través del seu programa la Mirada Tàctil, el Museu d'Història de Sabadell ha inaugurat una sèrie de mòduls que milloren substancialment l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual o auditiva a la seva exposició permanent. El nou recorregut tàctil que es pot fer, va des dels primers assentaments prehistòrics d'ara fa 7.000 anys, passant pels ibers, la romanització i l'època medieval, fins a arribar a la vila menestral d'època moderna.
accesit_afiliado_once.jpg
ONCE Euskadi falló el XVII Concurso Fotográfico “Un Mundo para todos, superación de las discapacidades, certamen cuyos tres primeros premios viajan hasta Irak, India y la Federación rusa. Se han recibido 1.501 fotos de 475 autores de hasta 58 países.
medallas_atletismo_dsc1664.jpg
Cerca de 230 jóvenes deportistas con discapacidad se dieron cita en Valencia para disputar los Campeonatos de España de Promesas Paralímpicas de Atletismo, Baloncesto en silla de ruedas y Boccia, organizados por primera vez por la Federació Valenciana d'Esports Adaptats (FESA) y el Comité Paralímpico Español, con la colaboración de la Fundación Trinidad Alfonso. Iván Hernández fue el mejor atleta, Dilan Hernández destacó en boccia y País Vasco dominó el torneo de baloncesto en silla de ruedas. el CRE de Barcelona, tercero en Atletismo.

Publicador de continguts

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

  1. dl
  2. dt
  3. dc
  4. dj
  5. dv
  6. ds
  7. dg
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
Esdeveniments del mes
No hi ha esdeveniments per aquest mes

Subscripció

Subscripció

IL·LUSIÓ, Butlletí de Notícies ONCE Catalunya
T'informem que les dades de caràcter personal que ens proporcionis en emplenar el present formulari seran tractades per Política privacitat

Publicador de continguts