L’ONCE i Ensenyament renoven el conveni que dóna suport a 1.200 alumnes cecs a Catalunya
Dijous 5 de juliol es va signar a la seu del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202 de Barcelona), la renovació del conveni de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’ONCE, amb el qual es continuen establint les directrius en l’atenció a l’alumnat amb ceguesa i discapacitat visual greu a Catalunya. El van signar Carles Martínez, Secretari de Polítiques Educatives del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, acompanyats per Manel Eiximeno, director del CRE ONCE Barcelona i Mercè Esteve, subdirectora general d'Ordenació i Atenció a la Diversitat.
El Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Catalunya, seu a la vegada del Servei Educatiu CREDV, integra els serveis, equips, programes, recursos personals i materials específics de què disposen el Departament d'Ensenyament i l'ONCE. El seu àmbit d’intervenció és tot Catalunya i té la seu central a Barcelona i subseus a Girona, Lleida, Tarragona, i Terres de l'Ebre. Sota les directrius de la Junta Rectora, el director del CRE ONCE Barcelona coordina i gestiona les funcions de tots els professionals, els diferents equips i les seves actuacions.
Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual a Catalunya
Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual arreu de Catalunya, escolaritzats tots en centres educatius del país en el marc d’una escola inclusiva, reben l’atenció dels mestres de suport itinerants i dels professionals específics que emmarca el conveni. La seva tasca és ser suport al mestre o tutor d’aula, al centre educatiu, a l’alumne i a la seva família.
El conveni contempla tres grans àrees d’actuació, la unitat de valoració i orientació dels alumnes amb discapacitat visual a Catalunya, la de seguiment escolar i la de gestió de recursos, tecnologia i formació. Totes elles en el marc del Decret 150/2017 de 17 d’octubre de l’atenció educativa d’un sistema educatiu inclusiu.
El conveni, que es va signar per primera vegada l’any 1985, també estableix els òrgans de coordinació i gestió de l’atenció educativa a l’alumnat cec i deficient visual: la Comissió Tècnica, integrada paritàriament per Ensenyament i ONCE, i la Junta Rectora, màxim òrgan que estableix el conveni, amb presidència rotatòria d’ambdues institucions.
Reconeixement i valoració
La intervenció dels professionals de l’ONCE i del Departament d’Ensenyament té com eixos: l’avaluació psicopedagògica; l’orientació a centres, docents, alumnes i famílies i l’adaptació de tots els materials necessaris per tal que l’alumne pugui seguir el currículum al mateix ritme que els seus companys de classe. I dóna resposta a les necessitats derivades de la ceguesa o discapacitat visual greu que en cada moment es posin de manifest en el desenvolupament de la seva evolució global. La feina d’aquests docents especialitzats gaudeix d’un alt reconeixement i d’una bona valoració per part de la comunitat educativa, dels alumnes i les seves famílies.
- dl
- dt
- dc
- dj
- dv
- ds
- dg
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31