L’ONCE i Ensenyament renoven el conveni que dóna suport a 1.200 alumnes cecs a Catalunya

Seccions: T'interessa
img_9325.jpg

Dijous 5 de juliol es va signar  a la seu del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202 de Barcelona), la renovació del conveni de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’ONCE, amb el qual es continuen establint les directrius en l’atenció a l’alumnat amb ceguesa i discapacitat visual greu a Catalunya. El van signar Carles Martínez, Secretari de Polítiques Educatives del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya  i Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, acompanyats per Manel Eiximeno, director del CRE ONCE Barcelona i  Mercè Esteve, subdirectora general d'Ordenació i Atenció a la Diversitat.

El Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Catalunya, seu a la vegada del Servei Educatiu CREDV, integra els serveis, equips, programes, recursos personals i materials específics de què disposen el Departament d'Ensenyament i l'ONCE. El seu àmbit d’intervenció és tot Catalunya i té la seu central a Barcelona i subseus a Girona, Lleida, Tarragona, i Terres de l'Ebre. Sota les directrius de la Junta Rectora,  el director del CRE ONCE Barcelona coordina i gestiona les funcions de tots els professionals, els diferents  equips i les seves actuacions.

Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual a Catalunya

Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual arreu de Catalunya, escolaritzats tots en centres educatius del país en el marc d’una escola inclusiva, reben l’atenció dels mestres de suport itinerants i dels professionals específics que emmarca el conveni. La seva tasca és ser suport al mestre o tutor d’aula, al centre educatiu, a l’alumne i a la seva família.
El conveni contempla tres grans àrees d’actuació, la unitat de valoració i orientació dels alumnes amb discapacitat visual a Catalunya, la de seguiment escolar i la de gestió de recursos, tecnologia i formació. Totes elles en el marc del Decret 150/2017 de 17 d’octubre de l’atenció educativa d’un sistema educatiu inclusiu. 

El conveni, que es va signar  per primera vegada  l’any 1985, també estableix els òrgans de coordinació i gestió de l’atenció educativa a l’alumnat cec i deficient visual: la Comissió Tècnica, integrada paritàriament per Ensenyament i ONCE, i la Junta Rectora, màxim òrgan que estableix el conveni, amb presidència rotatòria d’ambdues institucions.

Reconeixement i valoració

La intervenció dels professionals de l’ONCE i del Departament d’Ensenyament té com eixos: l’avaluació psicopedagògica; l’orientació a centres, docents, alumnes i famílies i l’adaptació de tots els materials necessaris per tal que l’alumne pugui seguir el currículum al mateix ritme que els seus companys de classe. I dóna resposta a les necessitats derivades de la ceguesa o discapacitat visual greu que en cada moment es posin de manifest en el desenvolupament de la seva evolució global. La feina d’aquests docents especialitzats gaudeix d’un alt reconeixement i d’una bona valoració per part de la comunitat educativa, dels alumnes i les seves famílies.

Publicador de continguts

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

  1. dl
  2. dt
  3. dc
  4. dj
  5. dv
  6. ds
  7. dg
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
  38. 31
Esdeveniments del mes
No hi ha esdeveniments per aquest mes

Publicador de continguts

Webs de ONCE

Logo de la web de ONCE (Abrir en nueva ventana)