L’ONCE lliura els premis als guanyadors del 42 Concurs Escolar a l’Escola  Joan Maragall (Sant Andreu de la Barca), Col·legi KATIKVA (Valldoreix)  i al Col·legi Claret (Barcelona) 

IL·LUSIÓ 108 ABRIL 2026

Alumnes del Col·legi Claret.

Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya; David Bernardo, president del Consell Territorial, Manel Eiximeno, director del Centre de Recursos Educatius CRE ONCE Barcelona, i Lidia Ramos, cap del departament d’Organització, Talent i Innovació i presidenta del jurat del Concurs, van lliurar dimarts 21 d'abril els premis autonòmics de Catalunya als guanyadors del Concurs Escolar de l’ONCE.

Els guanyadors són:

Categoria A (Tercer i quart de Primària):  
Escola Joan Maragall (Sant Andreu de la Barca)
Nom del grup: Italians 4t de Primària. 
Professora: Natàlia Arévalo Navarro
Títol del treball: INCLUGENDA 
Director: Sergi Martín Ferrer

Alumnes Escola Joan Maragall.


 

Categoria B (5è i 6è de primària)    
Col·legi HATIKVA  - Valldoreix (Barcelona)
Nom del grup: Grup A. 6è Primària
Professor: Sergi Suñer Cubeles
Títol del treball: ARMARIO MULTIALTURAS
Director: Damián Weber

Alumnes Col·legi HATIKVA.


 

Categoria C (ESO i FP Bàsica)
Col·legi Claret  (Barcelona)
Nom del grup: Grup B. 1r ESO
Professores: Martina Albir Mañanés i Núria Pedraza
Títol del treball: Carro compra 
Director: Robert Vilella


En aquesta edició, han participat 9.682 alumnes de 357 centres educatius de Catalunya, sota la coordinació de 372 mestres. Amb el lema ‘GENERACIÓ INNOVA. Imaginar ens fa iguals’, el concurs ha convidat enguany a imaginar, dissenyar i proposar productes accessibles amb els quals totes les persones puguin conviure en igualtat dins de la nostra societat. 

El jurat va valorar de manera especial la viabilitat, l'originalitat i l'accessibilitat de la proposta, assegurant que qualsevol persona, amb o sense discapacitat, pugui comprendre i gaudir del treball presentat. 

“Ens alegra molt comprovar que el Concurs Escolar de l’ONCE inspira tan bons treballs, amb tanta creativitat i solidaritat”, manifestà Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya. I afegí: “Vull agrair a tots els estudiants la seva participació, que és un estímul per construir entre tots una societat més inclusiva, justa i igualitària. I en la qual tots ens sentim més acompanyats”.

Els premis autonòmics de Catalunya tenen com a obsequi un premi de 300 euros per a dur a terme una activitat escollida per a l’aula, fomentant així experiències que enforteixin la cohesió i deixin un record significatiu en el grup. I tots els estudiants han rebut un diploma.

Enguany, abans de l’acte,es va demanar a tots els alumnes que escrivissin en un paper una idea sobre com imaginen un futur on ningú quedi exclòs i han convertit aquesta fulla en un avió de paper. Un avió que representa la imaginació que s’enlaira i la voluntat que aquestes  idees arribin més lluny. Abans de recollir els premis, van llançar aquests avions a l’aire, deixant volar la seva imaginació i simbolitzant que aquestes idees no es quedin en el present, sinó que continuen el seu recorregut.

Després d'aquesta fase autonòmica, els treballs seran avaluats pel jurat estatal. Les aules guanyadores en cadascuna de les categories viuran una experiència transformadora: el Hackathon Generació INNOVA, un campus educatiu a Madrid on treballaran de forma didàctica i divertida, juntament amb experts en accessibilitat per a dissenyar solucions reals, que està previst que se celebri durant la primera quinzena de juny.

El jurat ha estat format per la presidenta Lidia Ramos, cap del departament d’Organització, Talent i Innovació de la Delegació Territorial ONCE Catalunya; i com a vocals María de la Sierra López, vicepresidenta del Consell Territorial ONCE Catalunya;  Mª Mercè Batlle, presidenta de COCARMI; Carmina Pujol i Lourdes Caseny, Tècniques assessores del Servei de Suports i Mesures per a la Inclusió  del Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat; Iñigo Calonge, Instructor Tiflotècnic Braille de l’ONCE a Catalunya; i María Dolores Moreiras, mestre referent de l’àrea de Visual i Plàstica del CRE ONCE Barcelona. 
 

Publicador de continguts

Más noticias de Grup Social ONCE

Foto de Família dels Premis Solidaris 2025.
Usuària de gos pigall, amb el seu gos guia, a una fruteria.
Alumnes del Col·legi Claret.

Publicador de continguts

GRUPO SOCIAL ONCE
ILUNION

Visualització del menú

Enllaços d'Utilitat

Publicador de continguts