Els manresans i manresanes, en el cupó

Nº 49 GENER 2021

cupo_manresa.jpg

Dilluns 21 de desembre, David Bernardo, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya; Àngel Ávila, sotsdelegat territorial de l’ONCE a Catalunya; i Maria Teresa Siles, directora de l’agència de l’ONCE a Manresa, van lliurar a Marc Aloy, alcalde de Manresa, una imatge emmarcada del Cupó que l’ONCE dedica, el proper diumenge 3 de gener, a Manresa.

5,5 milions de cupons, pertanyents a la sèrie Gentilicis, il·lustrats amb una fotografia de La Seu darrera del Pont Vell de Manresa, difondran la imatge dels manresans i manresanes.

Manresa és la capital de la comarca del Bages, a la província de Barcelona. Amb una població de 77.714 habitants (INE 2019), és la ciutat més poblada de Bages i de la Catalunya Central. Es troba a 65 km al nord de la ciutat de Barcelona.

El Pont Vell és un pont de vuit arcs i mig que creua el riu Cardener a l'entrada sud-oest de Manresa. Els fonaments dels seus arcs centrals tenen els seus orígens al segle XII, tot i que tradicionalment es considerava que el seu origen es podria remuntar a la fi de l'època romana. Es va reconstruir entre 1960 i 1962, guardant el seu perfil i les seves formes anteriors. Juntament amb la basílica de la Seu i el santuari de la Cova de Sant Ignasi, conformen una de les imatges panoràmiques del paisatge manresà.

Imatge del cupó dedicat als manresans i manresanes, del 3 de gener de 2021.

Amb la sèrie Gentilicis, l’ONCE fa un recorregut per alguns dels noms més curiosos del país, en una nova sèrie als sortejos de diumenge. Amb aquesta sèrie de cupons, l'ONCE pretén donar visibilitat a un bon nombre de localitats en les que els seus habitants es diuen d'una manera curiosa o singular.

La sèrie va començar diumenge 1 de novembre i continuarà durant diversos mesos portant per tot el territori aquests gentilicis curiosos que serveixen per descobrir localitats plenes d'història, cultura i bellesa. A Catalunya també formaran part d’aquesta col·lecció els gentilicis de Cervera (Lleida), Olot (Girona)  i de Reus (Tarragona).

Publicador de continguts

Más noticias de Joc

Maria Carmen Munné, agent venedora, a Vilassar de Mar.
Nous rasques de Juegos ONCE.
Durant l’acte Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya; i Rebeca García, directora de l’ONCE a Granollers, van lliurar una il·lustració emmarcada d’aquest cupó a Toni Cornellas, president de  l’Associació Esportiva La Mitja; Alba Barnusell, alcaldessa de Granollers;  a Juan Antonio Corchado, alcalde de Les Franqueses; a Meritxell Budó, alcaldessa de La Garriga; a Emili Cordero, alcalde de Canovelles i a Josep Mª Lloreda, conseller delegat de KH7 i amfitrió de l’acte.

Publicador de continguts

GRUPO SOCIAL ONCE
ILUNION

Visualització del menú

Enllaços d'Utilitat

Publicador de continguts