Contra l'assetjament escolar

Nº 54 JUNY 2021

david_suma_2.jpg


David Bernardo, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya, va inaugurar, el passat 13 de maig a la Delegació Territorial de l’ONCE a Catalunya,  la presentació de la campanya Hispania Suma contra el bullying, iniciativa contra l’assetjament escolar que abasta España, Portugal i Llatinoamèrica.

Carmen Cabestany, presidenta de l’Associació NACE  va presentar la campanya. Van intervenir  Sergio Medialdea, 'El cosí de Zumosol', que va presentar la seva cançó contra l’assetjament escolar Bajar la mirada, jamás;   Ángela Mármol, influencer, escriptora, exemple de superació del bullying; i  Pilar Joan, mare de víctima, donà testimoni del calvari del seu fill i de tota la família. Van assistir presidents i representants d’associacions de col·lectius vulnerables.

Aquesta trobada, promoguda per l'Associació NACE (No a l'Assetjament Escolar), té com a objectiu impulsar una xarxa de suport, humana, solidària i compromesa, per demanar el cessament del maltractament a l'escola i la implementació del "Decàleg contra l'assetjament escolar". Aquesta xarxa estarà formada per particulars, entitats i col·lectius de tota la societat iberoamericana.

Fundació ONCE se suma a la campanya contra l'assetjament escolar
Fundació ONCE s'ha sumat a la campanya contra l'assetjament escolar 'Hispània contra el bullying', (www.hispaniasuma.org) una iniciativa impulsada per l'associació NACE.

El projecte s'emmarcà en el 2 de maig, Dia Internacional contra l'assetjament, i romandrà actiu més enllà d'aquesta data, "fins que aconseguim acabar amb aquesta xacra", assenyalen des de NACE. 

La campanya part del principi que el bullying és un problema social, no només educatiu i que, per tant, tota la societat pot i ha de fer alguna cosa per acabar amb ell. En aquest sentit, anima a sumar-se a qualsevol particular, empresa, organització o entitat que sigui sensible al tema de l'assetjament escolar.

Fundació ONCE s'ha sumat a aquest projecte conscient que l'assetjament escolar afecta més als nens amb discapacitat. Així, recorda que el 79,5% de l'alumnat amb discapacitat, al costat dels pares i els professionals de l'àmbit de l'educació, apunten al fet de "ser diferent" com el factor desencadenant per patir assetjament escolar en el cas dels estudiants amb discapacitat.

Aquesta és una de les dades que revela l'estudi 'Assetjament i ciberassetjament' elaborat per Fundació ONCE i el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) i presentat en 2019.

L'estudi adverteix que les situacions d'assetjament cap a l'alumnat amb discapacitat es prolonguen durant anys, solen ser exercides per un grup petit de companys i perpetrades per persones del seu entorn més pròxim, com ara estudiants de la seva mateixa classe.

Publicador de continguts

Más noticias de T'interessa

Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya, va lliurar a Eva Menor, consellera del Departament d'Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, el cupó amb el lema ‘Juntes som més fortes’. També els van acompanyar David Bernardo, president del Consell Territorial de l’ONCE Catalunya, i Mercè Batlle, presidenta del COCARMI. 
FOTO DIARI DE TARRAGONA DEL ESCAPE ROOM ACCESSIBLE.
David Bernardo, Lluc Salellas, Enric Botí i Fran Rodríguez, a la sala d'actes de la remodelada Agència de l'ONCE a Girona.

Publicador de continguts

GRUPO SOCIAL ONCE
ILUNION

Visualització del menú

Enllaços d'Utilitat

Publicador de continguts