24 nens i nenes amb discapacitat visual greu tenen el seu primer llibre en braille a la 8a campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre'
La campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’, iniciativa del Gremi de Llibreters de Catalunya que compta amb el suport del Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), arriba enguany a la seva vuitena edició.
La campanya, que tindrà lloc del 16 d’octubre al 30 de novembre, té com a principals objectius estimular la creació d’hàbits de lectura entre els infants de 6 anys i que els nens i les nenes descobreixin les llibreries per aprendre a donar valor als llibres.
En la nova edició es renova l’acord amb l’ONCE, signat el 2017, per tal d’adaptar la targeta al sistema braille. Així, aquest any, 24 nenes i nenes cecs o amb discapacitat visual greu podran participar en el programa des de l’inici i escollir el seu llibre del fons bibliogràfic de l’ONCE.
“Des de l’ONCE treballem cada dia perquè tots els nens i nenes cecs i amb discapacitat visual greu de Catalunya tinguin plena accessibilitat a la cultura i en tots els àmbits de la vida. Gràcies a ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ trenquem una nova barrera i aconseguim que la lectura arribi a tothom”, apunta Manel Eiximeno, director del Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Catalunya.
En total, 72.233 infants rebran a casa una targeta que els convidarà a anar a la llibreria més propera. Allà podran bescanviar-la pel llibre infantil que més els agradi, sempre amb l’assessorament del llibreter i d’acord amb els seus gusts personals.
S’han adherit a la campanya 487 llibreries de tot el territori català, incloent establiments independents i llibreries de grans cadenes.
Enguany s’ha eixamplat la col·laboració amb el Departament d’Educació, amb qui s’ha treballat conjuntament per oferir una Guia per als i les mestres. El document conté un recull d’accions vinculades a la campanya, per aprofitar pedagògicament el llibre seleccionat pels infants. Per exemple, es proposa als docents que informin de la campanya els infants i les famílies, i orientin en la tria de llibres (elaborant llistes de recomanacions, vetllant per la diversitat de registres, estils i temàtiques...). També s’inclouen estratègies per motivar els infants i, un cop tinguin el llibre, se suggereix vincular-lo a les activitats habituals a l’aula: que els nens i nenes portin el llibre a l’escola per poder treballar pedagògicament.
- L
- M
- M
- J
- V
- S
- D
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31