Robots per a joves cecs
De l'1 al 3 de març al CRE (Centre de Recursos Educatius) de l'ONCE a Barcelona es va celebrar el II Campus de Tecnologia, adreçat a una vintena d'alumnes que cursen entre 5è d'Educació Primària i 2n d'ESO i en el qual es van abordar diferents tallers i activitats vinculades a la robòtica i a la programació.
El Campus Tecnològic va fer possible conèixer robots accessibles i el seu funcionament per a generar un producte creatiu i original en un taller de robòtica. Així mateix van aprendre a programar en entorns accessibles i jugar amb videojocs accessibles.
“Es realitzaran activitats específiques i amb caràcter inclusiu per a fomentar el treball col·laboratiu, participar de manera autònoma i segura i utilitzar el pensament computacional per a la resolució de problemes”, destacà Manel Eiximeno, director del Centre de Recursos Educatius (CRE) ONCE Barcelona.
Les activitats més destacades van ser:
-Divendres 1 març 15.00 a 18.30 h Taller Bee Bot i Tale-Bot Pro
Un taller on es plantejaven diferents reptes per resoldre amb robots programables per botons com el Bee Bot o l’Escornabot tals com arribar a un objectiu d’un tauler amb diferents obstacles o fer el recorregut amb un mínim d’instruccions possibles.
Un taller per jugar i aprendre els conceptes bàsics de programació i seqüenciació amb el robot Tale-Bot Pro que permet la retroalimentació de veu i la gravació de narracions.
Visita a Pal Robotics
El mateix dia que començà el Campus, els joves van fer una visita a Pal Robotics, una PIME de recerca i desenvolupament, amb un tour per entrar en contacte amb material robòtic i conèixer de primera mà robots humanoides, robots manipuladors, robots socials i robots intralogística. Tanmateix, van tenir una aproximació a les aplicacions que es duen a terme en l'àmbit de la recerca i en l'àmbit industrial a data d'avui. I van entrar en contacte amb parts, components i equips que desenvolupen a l’empresa.
-Dissabte 2 març 9.00 a 10.45 h. Programació accessible amb Code Jumper.
Van Programar amb Code Jumper un joc inclusiu de programació que permet crear codi connectant blocs físics en els que pots modificar paràmetres de variables i obtenir un programa amb retroalimentació auditiva.
-Dissabte 2 març 11.15 a 13.00 h. Programació amb la placa Micro:bit.
Es van iniciar en la programació per codi amb la placa Micro:bit per crear programes molt senzills i entendre el funcionament d’aquesta placa.
-Dissabte 2 març 15.00 a 19.00 h Videojocs accessibles.
De la mà de Fundació ONCE i l’empresa Ga11y de Videojocs Accessibles, en col·laboració amb Deià l’Escola d’Art i Disseny de Barcelona es van endinsar en el món dels videojocs. Després d’una xerrada sobre accessibilitat i videojocs van tenir l’oportunitat de provar alguns d’aquests videojocs en diferents plataformes i gaudir d’una estona d’oci.
Va ser amb Kike García @kike_mep, tècnic de tecnologies Accessibles a Fundació ONCE, creador i desenvolupador del projecte Ga11y, el projecte de videojocs accessibles de Fundació ONCE. Ga11y és l’acrònim utilitzat per referir-se a Games accessibility, és a dir, Videojocs accessibles.
Diumenge 3 març 09.00 a 10.30 h Plàstica: creació d’un robot.
Taller de creació d’un robot amb elements manipulatius on cada alumne va poder ser creatiu i construir el seu robot. En aquest robot van poder incorporar la programació realitzada amb la placa Micro:bit. Després es va fer una exposició.
- dl
- dt
- dc
- dj
- dv
- ds
- dg
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30