Quatre universitats catalanes tenen programes de formació per a joves amb discapacitat intel·lectual

foto_curso_univ_rovira_i_virgili_2021-2022_002.jpg

Un total de quatre universitats catalanes (Barcelona, Pompeu Fabra, Ramon Llull i Rovira i Virgili), de les 32 universitats espanyoles seleccionades en total per al proper curs acadèmic, desenvoluparan programes de formació per a l'ocupació de joves amb discapacitat intel·lectual, en el marc de la sisena convocatòria d'ajuts de la Fundació ONCE,  dissenyada per al curs acadèmic 2022-23. Totes elles oferiran cursos que proporcionin a l'alumnat formació universitària enfocada a millorar la seva autonomia, coneixements humanístics i preparació laboral, i dotar-lo d'habilitats necessàries per augmentar les seves possibilitats de trobar una feina, accedint a llocs en la modalitat de l'ocupació amb suport.

Així mateix, hauran de proporcionar a aquests joves experiències inclusives i de normalització dins de la comunitat universitària i facilitar-los una formació integral i personalitzada.

Tot això perquè l'objectiu principal del programa és implicar les universitats, com a agents decisius en la inclusió social, en la formació de joves amb discapacitat intel·lectual, l'accés a l'educació superior dels quals encara és insignificant.

La iniciativa compta amb el suport financer del Fons Social Europeu (FSE), a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (POEJ), i s'adreça a totes les universitats espanyoles i centres adscrits.

Amb titulació 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual 

Gràcies a aquesta iniciativa, al llarg de les cinc primeres edicions al voltant de 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual han pogut conèixer la realitat universitària. A més, han millorat el seu perfil professional gràcies a les pràctiques laborals que s'inclouen dins del programa, cosa que en molts casos ha suposat una contractació posterior.

Fundació ONCE vol assolir la inclusió social per mitjà de la formació i l'ocupació de les persones amb discapacitat. Dins d'aquest col·lectiu, els joves amb discapacitat intel·lectual representen un grup amb especials dificultats d'inserció laboral, a causa del seu baix nivell formatiu, per la qual cosa cal fer actuacions concretes per invertir aquesta situació i millorar-ne l'ocupabilitat.

Diverses investigacions posen en evidència que la formació de persones amb discapacitat intel·lectual a l'entorn universitari en competències professionals generals, comptant amb una titulació emesa per la universitat, incideix positivament en la seva inserció laboral en diferents sectors empresarials i suposa un creixement mutu per a l'alumnat amb i sense discapacitat.
 

RRSS_Compartir

Compartir :

Publicador de continguts

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

  1. dl
  2. dt
  3. dc
  4. dj
  5. dv
  6. ds
  7. dg
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
Esdeveniments del mes
No hi ha esdeveniments per aquest mes

Subscripció

Subscripció

IL·LUSIÓ, Butlletí de Notícies ONCE Catalunya
T'informem que les dades de caràcter personal que ens proporcionis en emplenar el present formulari seran tractades per Política privacitat

Publicador de continguts