Prova pilot de senyalització en braille a diferents estacions de metro i parades d’autobús
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està realitzant una prova pilot de senyalització en braille a diferents estacions de metro i parades d’autobús per facilitar la inclusió i l’autonomia de les persones cegues o amb baixa visió a les xarxes de transport públic amb l'objectiu de "ser un pas més en la seva inclusió normalitzada a la societat"
Al metro s’han col·locat 30 adhesius amb rètols direccionals en braille i alt relleu adherits als passamans de les escales d’accés i en les que comuniquen vestíbuls i andanes de dues estacions, Rocafort (L1) i Universitat (L1 i L2).
Pel que fa a les parades d’autobús, la senyalització en braille inclou el codi i nom de la parada, les línies que hi paren i la destinació. Les parades escollides per a la prova són les de Plaça Espanya-FGC, Gran Via-Llançà i Plaça dels Països Catalans-Estació de Sants. Els rètols són de diferents tipus: marquesina, pal i pal solar.
Les persones amb discapacitat visual compten actualment amb elements accessibles a la xarxa de transport públic com ara encaminaments podotàctils, megafonia a les estacions i a bord dels trens, braille i alt relleu en les botoneres dels ascensors i de les màquines distribuïdores -que tenen també sistema de navegació per veu-, entre altres.
Actualment, hi ha 151 estacions de metro adaptades a Barcelona. Això vol dir que més de nou de cada 10 són accessibles des del punt de vista de la mobilitat, amb ascensors i escales mecàniques, però també amb encaminadors per a persones cegues o sistemes lluminosos a les portes del tren per a persones sordes. Aquest és el concepte d’accessibilitat universal. Per contra, hi ha 12 estacions de metro que no estan adaptades. S'ha avançat molt. Altres mesures d’accessibilitat que caldrien acabar-se són la vora d’andana, l'ús general del braille i garantir la megafonia del metro a tots els serveis.
Properes estacions de metro adaptades:
De les 12 estacions de metro que encara no són accessibles, en quatre ja es treballa per adaptar-les. Són: els intercanviadors d’Espanya, L1 i L3, i els dos de Maragall, L4 i L5. Les altres vuit están en fase de projecte.
Estacions de metro que no són accessibles
L1: Espanya, Plaça de Sants, Urquinaona i Clot
L3: Espanya
L4: Maragall, Verdaguer, Urquinaona i Ciutadella #8211 Vila Olímpica
L5: Maragall, Verdaguer i Plaça de Sants.
Tota la xarxa de metro adaptada el 2024
El Departament de Territori i Sostenibilitat, que és qui encarrega dels projectes i les obres, es va comprometre a tenir adaptada tota la xarxa de metro l’any 2024.
- dl
- dt
- dc
- dj
- dv
- ds
- dg
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30