‘Ga11y’, el lloc web de Fundació ONCE per a conèixer les mesures d'accessibilitat dels videojocs
Fundació ONCE ha llançat una campanya per a difondre el projecte ‘Ga11y: videojocs accessibles’, que busca promoure les mesures d'accessibilitat en els videojocs perquè totes les persones puguin gaudir d'aquesta activitat d'oci.
El projecte disposa d'una pàgina web, ga11y.fundaciononce.es, en la qual qualsevol usuari pot consultar les mesures d'accessibilitat implementades dels videojocs més nous, així com del maquinari que surt al mercat. Actualment, el catàleg inclou un total de 89 videojocs accessibles amb filtres per tipus de discapacitat i plataforma (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox, PC i mòbil).
Entre els títols incorporats més recentment figuren ‘Ghost of Yotei’, joc d'acció ambientat en el nord del Japó; ‘Astrobot’, una aventura espacial pels planetes, i ‘EA FC 26’, el nou lliurament anual de futbol.
Amb aquesta iniciativa, Fundació ONCE demana als creadors que dissenyin videojocs accessibles, de manera que els ‘*gamers’ amb discapacitat no hagin de preocupar-se de buscar alternatives aptes per a ells cada vegada que vulguin passar una bona estona amb aquesta mena d'oci.
La campanya, que podrà veure's en xarxes socials i en el canal de YouTube de Fundació ONCE, consta així de dos vídeos: un que promociona ‘Ga11y, videojocs accessibles’, i un altre que també ho fa, però que demana directament als desenvolupadors que “prenguin el comandament” i creïn videojocs usables per a totes les persones. Els recorda a més que existeix un Llibre blanc d'Accessibilitat que pot ajudar-los en aquesta tasca.
El missatge assenyala que perquè alguns no es passin la vida “en mode expert”, tractant de salvar barreres per a poder jugar, és necessari que hi hagi “videojocs accessibles per a totes les persones”. Perquè, conclou, “l'accessibilitat no és un joc”.
‘Ga11y’ va néixer en 2022 per a garantir l'accessibilitat en els videojocs i per a contribuir al fet que totes les persones, independentment de les seves capacitats, puguin gaudir amb ells.