Més de 19.000 estudiants i 530 mestres de Catalunya participen en el 40è Concurs Escolar de l'ONCE
Un total de 19.078 estudiants i 530 mestres de 491 centres educatius de Catalunya treballen en la creació de l'Inclusionari, el diccionari més democràtic i inclusiu de la història i el primer amb paraules que defineixen la importància de la inclusió de les persones amb discapacitat a la societat.
Es tracta d'una iniciativa impulsada pel 40è Concurs Escolar de l’ONCE que, en aquesta edició, ha convidat tots els seus participants a formar part de la història de la inclusió al nostre país, després de quatre dècades en què ha ajudat estudiants i mestres a promoure la formació en valors com la companyonia, la inclusió, la igualtat i el treball en equip.
La participació en aquesta edició s'ha realitzat per aules completes, havent de plasmar una nova paraula de caràcter inclusiu i el seu significat en un cartell creatiu. Per això, han pogut escriure-la a manera de “lettering”, o fins i tot, com en alguns diccionaris, fent un dibuix que acompanyi la paraula i que ajudi a donar suport a la seva definició.
En aquesta 40a edició s'han presentat 146.022 estudiants i 2.492 mestres de 2.230 centres educatius públics, concertats i privats, des de Primària fins a Secundària, a més d'Educació Especial i Formació Professional. Les categories de participació són: A (3r i 4t de primària), B (5è i 6è de primària), C (1r- 4t ESO i FP Bàsica) i E (Educació Especial). Totes elles participen sota les mateixes condicions i han presentat el mateix treball per compondre l'Inclusionari.
Com a material de suport els mestres han tingut disponible material didàctic (en format online), elaborat per persones expertes en la matèria, tot això sobre les diferents fites en la inclusió de les persones amb discapacitat, també des del punt de vista de les paraules.
40 anys provocant el primer contacte amb la discapacitat
El Concurs Escolar de l’ONCE s'ha convertit en un dels més longeus de l’Estat, un programa de sensibilització educativa amb propostes pedagògiques actuals i atractives per a l'alumnat i els professors, sempre adaptades a les diferents lleis educatives per les quals ha travessat el nostre país en els darrers 40 anys i convertint-se ja en part del cabal educatiu.
Ja han participat més de sis milions i mig d'estudiants amb els seus dibuixos, redaccions, muntatges, vídeos, fotos o composicions que, en funció de la temàtica, han aportat multitud d'idees i reflexions per impulsar-ne la inclusió.
De fet, en els darrers anys, ja són molts els pares i mares que se sorprenen veient els seus fills i filles treballant en temàtiques socials del Concurs Escolar, el mateix en què ells van participar fa dues o tres dècades, cosa que en genera també una implicació i afecte per part de les famílies, coneixedors dels valors amb què es treballa. Potser el primer moment en què els escolars s'enfronten a la realitat de les persones amb discapacitat, des de la diversitat i la inclusió.
- dl
- dt
- dc
- dj
- dv
- ds
- dg
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30