Quatre universitats catalanes tenen programes de formació per a joves amb discapacitat intel·lectual

foto_curso_univ_rovira_i_virgili_2021-2022_002.jpg

Un total de quatre universitats catalanes (Barcelona, Pompeu Fabra, Ramon Llull i Rovira i Virgili), de les 32 universitats espanyoles seleccionades en total per al proper curs acadèmic, desenvoluparan programes de formació per a l'ocupació de joves amb discapacitat intel·lectual, en el marc de la sisena convocatòria d'ajuts de la Fundació ONCE,  dissenyada per al curs acadèmic 2022-23. Totes elles oferiran cursos que proporcionin a l'alumnat formació universitària enfocada a millorar la seva autonomia, coneixements humanístics i preparació laboral, i dotar-lo d'habilitats necessàries per augmentar les seves possibilitats de trobar una feina, accedint a llocs en la modalitat de l'ocupació amb suport.

Així mateix, hauran de proporcionar a aquests joves experiències inclusives i de normalització dins de la comunitat universitària i facilitar-los una formació integral i personalitzada.

Tot això perquè l'objectiu principal del programa és implicar les universitats, com a agents decisius en la inclusió social, en la formació de joves amb discapacitat intel·lectual, l'accés a l'educació superior dels quals encara és insignificant.

La iniciativa compta amb el suport financer del Fons Social Europeu (FSE), a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (POEJ), i s'adreça a totes les universitats espanyoles i centres adscrits.

Amb titulació 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual 

Gràcies a aquesta iniciativa, al llarg de les cinc primeres edicions al voltant de 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual han pogut conèixer la realitat universitària. A més, han millorat el seu perfil professional gràcies a les pràctiques laborals que s'inclouen dins del programa, cosa que en molts casos ha suposat una contractació posterior.

Fundació ONCE vol assolir la inclusió social per mitjà de la formació i l'ocupació de les persones amb discapacitat. Dins d'aquest col·lectiu, els joves amb discapacitat intel·lectual representen un grup amb especials dificultats d'inserció laboral, a causa del seu baix nivell formatiu, per la qual cosa cal fer actuacions concretes per invertir aquesta situació i millorar-ne l'ocupabilitat.

Diverses investigacions posen en evidència que la formació de persones amb discapacitat intel·lectual a l'entorn universitari en competències professionals generals, comptant amb una titulació emesa per la universitat, incideix positivament en la seva inserció laboral en diferents sectors empresarials i suposa un creixement mutu per a l'alumnat amb i sense discapacitat.
 

Publicador de continguts

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

  1. dl
  2. dt
  3. dc
  4. dj
  5. dv
  6. ds
  7. dg
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
  38. 31
Esdeveniments del mes
No hi ha esdeveniments per aquest mes

Publicador de continguts