L'ONCE aprova el seu segon Pla Director de RSC
-
Boletín: Nº 43 JULIOL 2020
Temática: T'interessaLa Comissió Executiva Permanent del Consell General de l'ONCE va aprovar, el 29 de juny, el nou Pla Director de RSC ONCE 2020-2022 que marcarà les línies directrius de l'Organització en aquesta matèria i consolidarà un sistema de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) dins de la gestió, un cop finalitzada la vigència del primer Pla Director de RSC 2017-2019.
Davant la situació extrema de crisi sanitària, econòmica i social provocada per la Covid-19, la RSC de les organitzacions ha d'estar més present que mai. En aquest sentit, l'ONCE s'ha bolcat en la solidaritat, reafirmant la seva vinculació amb la societat, tant per a les persones cegues afiliades a l'Organització, els treballadors i treballadores, o la resta de la ciutadania.
Aquest compromís de responsabilitat social es posa de manifest amb aquest nou Pla Director de RSC, el qual defineix 6 línies estratègiques a seguir, estableix 17 objectius a complir i compta amb 77 línies d'acció a desenvolupar per a la seva consecució.
La fi que pretén és gestionar de forma transversal les iniciatives estratègiques relacionades amb la responsabilitat social i els assumptes en matèria ètica, econòmica, ambiental i social identificats com a rellevants pels grups d'interès, atenent a les noves necessitats de la societat, tot això emmarcat i alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de Nacions Unides.
En aquest sentit, les línies estratègiques que conformen el Pla Director de RSC de l'ONCE 2020-2022 són les següents:
- Qualitat i innovació dels nostres serveis socials: els serveis socials s'han de prestar amb qualitat, aplicant un enfocament cap a l'excel·lència, el que implica intensificar la innovació social i tenir capacitat de resposta. També seguirem generant ocupació de qualitat per a persones amb discapacitat.
- Loteria social i responsable: hem de mantenir-nos a l'avantguarda en el desenvolupament de polítiques de joc responsable i en la protecció de consumidors vulnerables i la promoció de conductes responsables davant el joc. És essencial posar en valor davant la societat el nostre model de loteria social i responsable.
- El nostre equip de persones: hem de cuidar al nostre equip humà fomentant el seu desenvolupament i compromís, garantint la igualtat d'oportunitats i no discriminació i assegurant-li un entorn laboral atractiu i segur. Així mateix, gestionarem de forma prioritària el relleu generacional de la plantilla de professionals.
- Bon govern, sostenibilitat i ètica: hem d'assegurar la transparència, la gestió ètica i la credibilitat en les operacions, promovent una cultura d'integritat i responsabilitat per a tota la plantilla, així com per als proveïdors. També cal garantir la sostenibilitat econòmica, fomentant les millors pràctiques de bon govern, desenvolupant solucions innovadores i impulsant un model de gestió socialment responsable.
- Comunicació i mesurament de la reputació: hem de mantenir la nostra reputació de manera que l'ONCE continuï sent fàcilment recognoscible i fiable. La nostra marca és sinònim de compromís social i líder en el moviment de la discapacitat
- Compromís amb el medi ambient: hem d'alinear l'acompliment ambiental de la sostenibilitat amb el nostre destacat posicionament en l'àmbit social, contribuint a la lluita contra el canvi climàtic i la reducció de l'impacte ambiental. Així mateix, traslladarem aquest compromís a la nostra plantilla i als proveïdors.