El Grup Social ONCE es bolca amb les persones cegues i amb discapacitat més necessitades

  • Boletín: Nº 40 ABRIL 2020

    Temática: T'interessa Servei d'atenció telefònica d'ONCE

    Des de la direcció d'ONCE Catalunya i des del Consell Territorial estem redoblant els esforços per estar encara més a prop dels 2.500 venedors, dels més de 10.000 afiliats, de la plantilla de treballadors i agents socials que formem la gran família de l'ONCE a Catalunya. Són dies difícils, de quedar-nos a casa, i us volem transmetre el nostre escalf i la nostra solidaritat. I ho fem ara telemàticament i des del mòbil amb la finalitat que el nostre vincle segueixi viu i la nostra veu serveixi per a sentir-nos sempre acompanyats. Agraïm la resposta responsable de tots, l'ajuda i el suport que ens donem els uns als altres perquè ens necessitem junts, ara i en el futur.

    El Grup Social ONCE, especialment amb l'actuació dels serveis socials de la Delegació Territorial d’ONCE Catalunya i la tasca dels seus voluntaris i voluntàries, està portant a la pràctica des del dilluns 16 de març un pla urgent d'atenció a les persones cegues i amb discapacitat, especialment a la gent granque viu sola i, per la situació general provocada pel coronavirus, necessiten una major atenció.

    La gran tasca dels voluntaris

    Els Serveis Socials de l’ONCE Catalunya, especialment la Unitat d’Autonomia Personal i els seus voluntaris i voluntàries, han adaptat els seus serveis a la situació actual i es centren a cobrir necessitats puntuals d'usuaris i usuàries individuals i d'entitats del moviment associatiu amb les quals col·labora.

    D'aquesta forma brinda ajuda per a fer la compra (productes bàsics d'alimentació i farmàcia), manteniment de rutines d'exercici físic, acompanyament telefònic per a alleugerir l'estrès i la incertesa.
    En definitiva, una xarxa de suport a la persona, perquè mantingui el seu nivell d'independència i benestar emocional. En els casos d'acompanyament presencial, sempre extremant les mesures d'higiene i prevenció, encara que vol respondre a les sol·licituds i necessitats de qui més necessiten companyia en aquests temps difícils.

    Per a apuntar-se o informació addicional sobre com ajudar, es pot  trucar al 93 238 10 24 o escriure a voluntariadocatalunya@once.es

    Atenció a les persones cegues majors de 55 que viuen soles

    L'Organització ha posat en marxa, a la Delegació Territorial i en tots els seus centres operatius, equips d'atenció bàsica formats per treballadors socials, psicòlegs i responsables de voluntariat. Es reforça el servei d'atenció a persones cegues majors de 55 que viuen soles en els seus domicilis, amb la finalitat de fer un seguiment de la seva situació i facilitar qualsevol suport que puguin necessitar en aquests moments d'aïllament, com ara suport psicològic o per a l'adquisició d'aliments o medicines.

    A més, es mantenen equips de guàrdia en el Centre de Tiflotecnologia i Innovació (CTI), que garanteix suport en qüestions tecnològiques, tan necessàries en aquests moments per a les persones cegues i sordcegues; i el Servei Bibliogràfic de l'ONCE (SBO), que s'encarrega del braille i tota la producció sonora que permet l'accés a la lectura de manera virtual.
    Mentrestant, l'atenció educativa que es presta a estudiants cecs o amb discapacitat visual greu des dels Centres de Recursos Educatius (CRE) es manté per via telemàtica per part de tots els mestres i professionals.
    La Fundació ONCE del Gos pigall (FOPG) prioritza el manteniment del benestar dels seus gossos, tant dels que es troben en residència, com dels que estan amb famílies.

    La Federació Catalana d'Esports per a Cecs interromp l'activitat esportiva, si bé els seus responsables tècnics i personal administratiu, estan pendent de qualsevol necessitat que pugui sorgir i fent costat als esportistes en les seves preparacions domiciliàries.