El COCARMI demana garantir l'accés a la universitat per tothom en igualtat de condicions

  • Boletín: Nº 5 FEBRER 2017

    Temática: T'interessa COCARMI demana més suport als universitaris amb discapacitat per tal de garantir-los l'accés a aquesta etapa de formació i, així, poder seguir els estudis en igualtat de condicions que la resta d'alumnes.

    El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma del sector a Catalunya, va demanar el 10 de gener al conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, més suport als universitaris amb discapacitat per tal de garantir-los l'accés a aquesta etapa de formació i, així, poder seguir els estudis en igualtat de condicions que la resta d'alumnes. Apostar per la inclusió a la universitat és, per al COCARMI, fonamental per facilitar posteriorment la seva autonomia personal i inclusió laboral.

    En la trobada, el president del COCARMI, Antonio Guillén, va recordar que "en els darrers 10 anys les universitats han avançat molt en la inclusió de les persones amb discapacitat. Tot i així, només un 1 per cent dels alumnes universitaris tenen algun tipus de discapacitat i, per tant, encara queda molt camí per fer". "A més, tenint en compte que l'índex d'atur és més baix entre les persones amb formació universitària, i que només el 8,4 per cent de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris, és necessari invertir en la formació dels nostres joves amb discapacitat per facilitar-los el camí cap al món laboral". En aquesta línia, cal augmentar el suport de la Generalitat als programes i serveis que han dissenyat les universitats catalanes per atendre les necessitats dels estudiants, del professorat i del personal d'administració i serveis amb discapacitat.

    Mesures concretes

    Entre les mesures concretes que proposa el COCARMI en aquest camp figura transformar el projecte UNIDISCAT en un centre de referència sobre universitat i discapacitat, que vetlli pels suports i l'educació inclusiva a l'alumnat universitari amb discapacitat, avançar en la formació del professorat a tots els nivells (inclosos postgraus i doctorats) per poder treballar en entorns educatius inclusius i ampliar les beques i ajuts a l'estudi a tots els universitaris amb discapacitat. A banda de les demandes en matèria de formació, en la reunió es van abordar altres competències del departament en relació amb les persones amb discapacitat i se li va lliurar al conseller el document Prioritats de les persones amb discapacitat, les seves famílies i les entitats que les representen en l'àmbit competencial de la conselleria d'Empresa i Coneixement.

    El document inclou, entre d'altres, prioritats en matèria de turisme accessible, de suport a l'emprenedoria de les persones amb discapacitat, d'informació al consumidor amb discapacitat i d'impuls de la recerca en camps que millorin la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.