Presentat el cupó dedicat al 180 aniversari del Mercat de La Boqueria amb un ‘Tast a cegues’

  • Boletín: Nº 40 ABRIL 2020

    Temática: Joc En el ‘Tast a cegues’, directius del propi mercat, periodistes i gastrònoms van poder experimentar en primera persona com es mengen uns calamarsets, maduixes o una truita sense veure, amb un antifaç. Dues tècniques de rehabilitació de l’ONCE, Maria José Seseña i Leticia Vieitez, van explicar com s’ordenen els aliments al plat, seguint les pautes de les agulles del rellotge i com cal omplir un got d’aigua.

    Dijous 5 de març, va tenir lloc l’acte de presentació del Cupó que l’ONCE dedicà l'11 de març, al Mercat de La Boqueria, dintre de la sèrie ‘Este es tu mercado’. Es va fer amb un ‘Tast a cegues’, en el qual directius del propi mercat, periodistes i gastrònoms van poder experimentar en primera persona com es mengen uns calamarsets, maduixes o una truita sense veure, amb un antifaç. Dues tècniques de rehabilitació de l’ONCE, Maria José Seseña i Leticia Vieitez, van explicar com s’ordenen els aliments al plat, seguint les pautes de les agulles del rellotge i com cal omplir un got d’aigua.

    L’acte, celebrat a l’Aula de Gastronomia del mateix mercat, va comptar amb la participació de Salvador Capdevila, president de l'Associació del Mercat de la Boqueria, del seu gerent, Òscar Ubide i d’Enric Botí, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya.

    L’acte, celebrat a l’Aula de Gastronomia del mateix mercat, va comptar amb la participació de Salvador Capdevila, president de l'Associació del Mercat de la Boqueria i d’Enric Botí, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya.

    “Els mercats, especialment el de La Boqueria que té milers de visitants, són entorns canviants i molt vius. Agraïm els esforços que fan dia a dia els membres de la direcció i els propis paradistes per fer-los més accessibles. I també per minimitzar obstacles i barreres que poden dificultar la compra de persones cegues o amb altres discapacitats”, apuntà Enric Botí.  

    La sèrie ‘Este es tu mercado’, formada per 52 cupons, és un homenatge als mercats municipals; espais emblemàtics de pobles i ciutats, de vegades situats en edificis centenaris, i que són testimonis del dia a dia de la ciutadania, dels seus costums, la seva gastronomia i dels quals també formen part els venedors i venedores de l'ONCE. En aquesta sèrie també participaran el Mercat de Dilluns de Tàrrega, el Mercat del Lleó de Girona i el Mercat Central de Tarragona.

    180 aniversari de La Boqueria
    El Mercat de Sant Josep, popularment conegut com La Boqueria, és un mercat  municipal que es troba a la Rambla de Barcelona. Amb una superfície de 2.583 m² amb més de 300 parades ofereix una gran varietat de productes locals i exòtics, tant als compradors  particulars com als restauradors de la ciutat. És el mercat més gran de Catalunya, el més  variat en oferta alimentària i també el més visitat pels turistes.

    El 19 de març de 1840 es va posar la primera pedra en l'espai que ocupa actualment, projectat per l'arquitecte Josep Mas i Vila que aviat va caldre ampliar amb el solar d'un antic convent i que va veure com el 1913 s’embellia amb l'icònic arc modernista de l'entrada i un any més tard es cobria amb una teulada metàl·lica. En tot aquest temps i malgrat les vicissituds que han viscut el mercat i la ciutat, la Boqueria mai ha deixat d'oferir servei a Barcelona i els seus ciutadans. Han estat 180 anys d'evolució constant, amb nous productes, noves fórmules comercials i noves maneres de relacionar-se amb els clients. La Boqueria ha preparat un ampli programa d’activitats per aquest 2020 per a commemorar el 180 aniversari d’un mercat que està present a Barcelona des del segle XIII.