El Telèfon de l’Esperança celebra el seu 50è aniversari en els cupons de l’ONCE

  • Boletín: Nº 52 Abril 2021

    Temática: Joc Imelda Fernández, vicepresidenta de Serveis Socials i Participació de l'ONCE, va lliurar a José María Jiménez, vicepresident nacional del Telèfon de l'Esperança, una còpia emmarcada d'aquest cupó que incloïa la frase 'Al teu costat per escoltar-te qualsevol dia, a qualsevol hora'.

    El 50è aniversari del Telèfon de l'Esperança va ser el motiu del cupó de l'ONCE de dilluns, 15 de març. Cinc milions i mig de cupons van difondre la tasca d'aquesta institució i de les seves 1.602 persones voluntàries i experts als quals es va retre homenatge amb aquest cupó.

    Imelda Fernández, vicepresidenta de Serveis Socials i Participació de l'ONCE, va lliurar a José María Jiménez, vicepresident nacional del Telèfon de l'Esperança, una còpia emmarcada d'aquest cupó que incloïa la frase 'Al teu costat per escoltar-te qualsevol dia, a qualsevol hora'.

    L'Associació Internacional del Telèfon de l'Esperança (ASITES) és una entitat d'iniciativa social, fundada el 1971 per Serafín Madrid. És una entitat de voluntariat, pionera en la promoció de la salut emocional i, especialment, de les persones en situació de crisi individual, familiar o psicosocial.

    Ofereix un servei integral i gratuït de suport a les persones que es troben en situació de crisi; i promou programes per millorar la salut emocional de les persones. Declarada d'Utilitat Pública el 1972, és membre fundador de la Plataforma del Voluntariat, i membre de ple dret de la International Federation of Telephonic Emergency Services, amb seu a Ginebra, i d'International Asociation Suicide Prevention i, a través d'aquestes, està vinculada amb l'Organització Mundial de la Salut.

    El Telèfon de l'Esperança està present en 29 províncies, i té convenis de col·laboració amb associacions afins en nou països d'Amèrica i Europa, i amb Universitats nacionals i estrangeres.

    La pandèmia de la Covid-19 ha estat tota una prova de foc per al Telèfon de l'Esperança, ja que ha obligat a redoblar esforços i a demanar al voluntariat intensificar el seu compromís. El 2020, es van atendre 160.646 trucades en què la depressió, la soledat, l'ansietat, la por, el dol i la ideació suïcida han estat protagonistes. La salut mental i emocional de les persones s'ha vist greument afectada i ha obligat al Telèfon de l'Esperança a posar en marxa programes individuals i grupals d'atenció psicològica en línia, en què es va atendre a 7.023 persones.

    Al llarg de la seva història, el Telèfon de l'Esperança ha atès cinc milions de trucades de persones en crisi i 400.000 d'elles amb la temàtica del suïcidi com a protagonista. A més, 250.000 persones han estat ateses per especialistes en salut mental. Ha organitzat 10.000 cursos i tallers per atendre persones en crisi i promocionar la salut mental i emocional; i ha format a 25.000 voluntaris i voluntàries.