El cupó del Dia Internacional del Joc Responsable

  • Boletín: Nº 62 MARÇ 2022

    Temática: Joc El Dia Internacional del Joc Responsable protagonitzà el cupó de l'ONCE de dijous 17 de febrer. A la imatge, el cupó amb 00000.

    El Dia Internacional del Joc Responsable protagonitzà el cupó de l'ONCE de dijous 17 de febrer, coincidint amb la seva data de celebració. La commemoració d'aquest dia es remunta a l'any 2008 quan es va celebrar la primera edició organitzada per l'European Gambling and Betting Association (EGBA), des de llavors la seva repercussió i mitjans per a la difusió ha anat creixent.

    Promoure maneres saludables de relacionar-se amb els jocs d'atzar; oferir a la societat tota la informació possible sobre les conseqüències d'un joc additiu i sense control, així com del joc il·legal; analitzar sistemàticament els nivells de risc de tots els productes de loteria, sotmetent-los a un procés d'avaluació detallat; i vigilar i evitar l'accés a aquests de determinats perfils de clients són les claus que sustenten l'estratègia de Joc Responsable de l'ONCE.

    A més, la responsabilitat davant de la societat com a operador de loteria responsable, segura i social no només va suposar la signatura fa més de 15 anys dels principis de Joc Responsable de l'Associació Europea de Loteries (EL), sinó a implantar un ambiciós Pla d’Actuació anual en aquesta matèria, més enllà de la legislació estatal i europea, així com cercar importants aliats en el seu objectiu de desenvolupar una àmplia política de Joc Responsable.

    Per tal de comprendre millor l'impacte que poden tenir els productes de loteria i la seva publicitat sobre jugadors amb problemes, així com per facilitar-los ajuda, l'ONCE manté des del 2010 un acord marc de col·laboració amb FEJAR, la Federació Espanyola de Jugadors d'Atzar Rehabilitats, que reuneix més de vint associacions de tot l’Estat.

    D'altra banda, l'ONCE i la Universitat Complutense de Madrid van posar en marxa fa un any la primera Càtedra Extraordinària de Recerca sobre Joc Responsable i la seva Comunicació, una pionera iniciativa per promoure la comprensió de la ciutadania sobre les loteries responsables, la recerca al joc responsable i traslladar aquest coneixement als professionals que puguin estar relacionats amb aquesta temàtica.

    Tots responsables
    Una de les línies de treball s'adreça als integrants dels canals de distribució de les loteries de l'ONCE, als quals es proporciona formació a l'inici de la seva activitat comercial, i es reforça amb elements formatius complementaris com a mínim una vegada a l'any.

    L'organització utilitza una eina estructurada per analitzar sistemàticament els nivells de risc de les seves loteries de manera que, abans d'iniciar-se la comercialització, tots els productes de loteria han de ser avaluats. A més, ha adoptat un codi regulador de Publicitat i Màrqueting que assegura que les estratègies comercials i publicitàries no fomenten el joc entre els menors ni el joc excessiu, ni proporcionen informació enganyosa, com falses impressions sobre les probabilitats de guanyar.

    Dins aquesta política de Joc Responsable s'integra la campanya 'Ben jugat', amb què l'ONCE agraeix als qui, de forma solidària, adquireixen les seves loteries responsables amb què sustenta la tasca social que desenvolupa. Els qui compren les loteries responsables de l'ONCE tenen un valor afegit i especial. Saben que el seu suport es reflecteix en l'educació de l'alumnat cec, en l'ús de persones cegues o amb baixa visió, en accessibilitat, en l'ensinistrament de gossos guia, l'accés a la cultura, el foment de l'esport,...

    Totes les loteries de l'ONCE componen una oferta de joc responsable, segur i social que permet a l'Organització complir els seus objectius: fer una àmplia tasca social i solidària destinant tots els ingressos a millorar la qualitat de vida de les persones cegues i/o amb una altra discapacitat; i una gestió segura i responsable perquè l'ONCE es preocupa de garantir la protecció del conjunt de consumidors, des del disseny dels productes fins a la seva comercialització.