El Corte Inglés celebra el seu 75 aniversari en 5,5 milions de cupons de l’ONCE del 31 de desembre
-
Boletín: Nº 4 GENER 2017
Temática: JocEl 75 aniversari d'El Corte Inglés va ser el motiu del cupó de l'ONCE del 31 de desembre. Cinc milions i mig de cupons van difondre aquesta efemèride. Aquest cupó serveix per unir dues institucions, El Corte Inglés i l'ONCE, molt importants en la història moderna d'Espanya, que han estat testimonis dels més destacats esdeveniments de les últimes dècades.
Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya i Enric Botí, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya, van lliurar a Josep Miquel Abad, director general d'El Corte Inglés, una còpia emmarcada d’aquest cupó, en un acte que va tenir lloc a el Corte Inglés de Plaça Catalunya, el passat 21 de desembre.
Va començar com una petita sastreria al número 3 del madrileny carrer Preciados, va anar evolucionant. El seu servei personalitzat oferia a homes i dones l'últim en moda. El Corte Inglés iniciava la seva aventura com a gran magatzem de venda per departament i el 1940 es va constituir com una societat empresarial que no pararia de créixer.
Una gran història
Als anys 50, els seus catàlegs s'omplen de modernitat i color, i de col·leccions per a tota la família, gràcies al seu model de venda per seccions. Una oferta que cada client tenia a l'abast de la mà, ja que no hi havia taulells que separessin dependent i client, el producte podia ser examinat abans de comprar-se. Destacaven les promocions en peces d'ús diari, però sense oblidar el servei de sastreria a mida.
El turisme renova la societat espanyola dels anys 60, i El Corte Inglés es converteix en referent d'aquests canvis. Entre les novetats, l'obertura dels seus centres al migdia o la seva targeta de compres. Comença l'etapa d'expansió: el 1962 es va inaugurar el primer centre d’El Corte Inglés a la plaça Catalunya de Barcelona i el 1966 va obrir el seu segon edifici al madrileny carrer Goya; el 1968, a Sevilla; el 1969, Bilbao i de nou Madrid, llista que s'amplia en els 70, amb el naixement de Viatges El Corte Inglés i amb l'obertura de nous centres: (el 1971, obria centre a València; el 1973 a Múrcia; el 1974, el segon a Barcelona i un altre a Madrid i el 1975, Vigo).
Els 80, la dècada de 'la moguda', una de les etapes més creatives i importants d'Espanya també influeix en la manera de ser d'El Corte Inglés i en la seva manera de dirigir-se a la societat espanyola, especialment cap als més joves.
En els dos grans esdeveniments viscuts dels 90 també té la seva participació aquesta cadena de grans magatzems: Expo de Sevilla i els Jocs Olímpics de Barcelona. Són els
anys en què rostres molt famosos de la televisió, la ràdio, l'esport i la moda protagonitzen els famosos anuncis d'El Corte Inglés.Per a més informació: https://www.elcorteingles.es/75/.