El centenari del tren a Sant Cugat del Vallès viatja en 5,5 milions de cupons de l'ONCE

  • Boletín: Nº 13 NOVEMBRE 2017

    Temática: Joc El Cupó de l’ONCE va ser presentar el 26 d'octubre en un acte celebrat al claustre del Monestir de Sant Cugat. Va comptar amb la participació de Mercè Conesa, alcaldessa de Sant Cugat i presidenta de la Diputació de Barcelona; Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, entre d’altres.

    El centenari del tren a Sant Cugat del Vallès va viatjar al cupó de l’ONCE de diumenge 29 d’octubre. Cinc milions i mig de cupons van portar aquest aniversari per tot l’Estat. El cupó s’il•lustra amb el logotip del centenari, una imatge del tren i la llegenda “100 años del tren a Sant Cugat del Vallès. Barcelona”.

    El Cupó de l’ONCE va ser presentar el 26 d'octubre en un acte celebrat al claustre del Monestir de Sant Cugat. Va comptar amb la participació de Mercè Conesa, alcaldessa de Sant Cugat i presidenta de la Diputació de Barcelona; Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, entre d’altres.

    La presentació es va fer en el transcurs d’una visita a l’exposició AL TREN! CENT ANYS DE FERROCARRIL A SANT CUGAT, amenitzada per un grup de teatre vestits d’època, a la sala capitular del Monestir.

    La presentació es va fer en el transcurs d’una visita a l’exposició AL TREN! CENT ANYS DE FERROCARRIL A SANT CUGAT, amenitzada per un grup de teatre vestits d’època, a la sala capitular del Monestir.

    100 anys del tren a Sant Cugat del Vallès
    L’arribada del tren l’any 1917 va suposar una fita històrica per a Sant Cugat. La ràpida connexió amb Barcelona i posteriorment amb la resta del Vallès va transformar la fesomia d’un poble que llavors vivia sobretot de l’agricultura i que, gràcies a la nova línia de ferrocarril, va créixer en població i serveis. Al llarg d’aquests cent anys el tren ha jugat un paper clau en la modernització i la configuració de la ciutat.

    El tren permet viure a Sant Cugat i treballar a Barcelona o poblacions veïnes, promou el desenvolupament de Valldoreix, la Floresta i Mira-sol com a zones residencials, impulsa un augment de població.
    L’any 1917 Sant Cugat era una vila de 2.400 habitants que es dedicaven majoritàriament a la pagesia. Avui arriba als 90.000 habitants i s’ha convertit en una moderna ciutat de serveis. L’any 1917 hi havia 1 estació i els trens passaven cada 20 minuts. Avui té 7 estacions dels FGC i en hora punta passa un tren cada 2-3 minuts.

    Més de 8 milions de passatgers van utilitzar l'any 2016 les estacions dels FGC a Sant Cugat.