El centenari de la Xarxa de Bus de TMB es mou en 5 milions de cupons de l’ONCE, un gran camí junts

  • Boletín: IL·LUSIÓ Nº 66 JULIOL 2022

    Temática: Joc Enric Botí, delegat territorial de l’ ONCE a Catalunya, va lliurar a Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, una imatge emmarcada del cupó que l’ONCE dedicà, el passat  7 de juny, al centenari de la Xarxa de Bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El director del Servei Bibliogràfic de l’ONCE (SBO) a Barcelona, Claudio Muñoz, li va entregar una reproducció del pòster del Centenari del Bus accessible, en braille i en relleu.

    Dimecres 1 de juny, a l’espai d’exposicions Mercè Sala (vestíbul de connexió de les línies L3 i L5 de l’estació de metro Diagonal), Enric Botí, delegat territorial de l’ ONCE a Catalunya, va lliurar a Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, una imatge emmarcada del cupó que l’ONCE dedicà, el passat  7 de juny, al centenari de la Xarxa de Bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El director del Servei Bibliogràfic de l’ONCE (SBO) a Barcelona, Claudio Muñoz, li va entregar una reproducció del pòster del Centenari del Bus accessible, en braille i en relleu.

    El delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, Enric Botí, manifestà que “s’ha fet un gran camí en aquest segle per adaptar la xarxa de transports a les persones cegues o amb altres discapacitats. Cada dia, amb el treball conjunt amb operadors com TMB, avancem i millorem l’accessibilitat i la inclusió”.

    Pòster del Centenari del Bus accessible, en braille i en relleu

    Després de la presentació del cupó, es va realitzar una visita a l’exposició “Tilling Stevens del 1922, l’autobús més antic de la xarxa de Barcelona”, que és la imatge protagonista del cupó. La mostra, a l’Espai Mercè Sala, romandrà oberta fins el 5 de setembre. Aquesta exposició, que compta amb del sistema de guiat i accés a la informació Navilens, descriu la història de la Compañía General de Autobuses (CGA) que va oferir a Barcelona el servei de la primera xarxa d’autobús amb una aposta important pels autobusos del fabricant anglès Tilling Stevens, de dos pisos i dotats del motor petrol-electric, una tecnologia pràcticament sense precedents a l’Estat, pionera dels actuals vehicles híbrids.