Nº 7 ABRIL 2017

  • L’ONCE Catalunya inaugura ‘El racó d’en Tete Montoliu’, una mostra amb 200 objectes personals

    28/03/2017 Protagonistes D’esquerra a dreta; Núria Montoliu, filla d’en Tete; Jordi Blesa, nét d’en Tete;  Enric Botí, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya; Montse García-Albea vídua d’en Tete; Santi Vila, Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya;  Andrés Ramos, director general adjunt de Serveis Socials de l’ONCE; Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya.

    Dimarts 28 de març va tenir lloc la inauguració d‘El Racó d’en Tete’, una exposició permanent, al Hall de l’Auditori de l’edifici ONCE Catalunya (Gran Via, 400), amb objectes personals del genial músic, entre els quals destaquen el seu piano, un vestit smoking amb el que va oferir el seu últim concert a Barcelona al Palau de la Música el 21 de març de 1997, caricatures, cartells dels seus concerts, cartes particulars, premis i medalles, com la Creu de Sant Jordi o la insígnia d’or i brillants del Barça. Després, va tenir lloc a l’auditori ONCE el Concert d’homenatge a Tete Montoliu amb l’Ignasi Terraza Trio, i amb la col·laboració de Sílvia Pérez Cruz. El trio, en aquesta vetllada tan especial, va estar format pel propi Ignasi Terraza, al piano, Horacio Fumero, al contrabaix i pel bateria Aldo Caviglia. L’acte va estar presidit per Santi Vila, Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i va comptar amb la presència d’Andrés Ramos, director general adjunt de Serveis Socials de l’ONCE; Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya i d’Enric Botí, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya. També van assistir la vídua d’en Tete, Montse García-Albea; la seva filla, Núria Montoliu i familiars i amics.

    Continuar llegint L’ONCE Catalunya inaugura ‘El racó d’en Tete Montoliu’, una mostra amb 200 objectes personals
  • Teresa Solana guanya el XIX premi Roc Boronat en l'edició de més participació de la història

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci Foto de família amb autoritats i direcció de l'ONCE Catalunya. El jurat del premi literari Roc Boronat ha escollit Teresa Solana com a guanyadora de la 19a edició.

    El jurat del premi literari Roc Boronat ha escollit Teresa Solana com a guanyadora de la 19a edició per l’obra Matèria gris. L’originalitat i l’encert d’entrelligar històries, així com la solidesa de la veu narrativa i el retrat crític i irònic de la societat actual són alguns dels valors d’aquest recull de relats que el jurat ha destacat. En la categoria exclusiva per a escriptors cecs o amb discapacitat visual greu, Joan Miquel Roig Mestre ha guanyat en l’apartat de prosa amb l’obra El sabater del Rif. Xavier Grau, Delegat Territorial d'ONCE Catalunya, ha destacat l'elevada participació (73 obres presentades en la categoria de narrativa oberta a tothom), rècord en els 19 anys dels premis.

    Continuar llegint Teresa Solana guanya el XIX premi Roc Boronat en l'edició de més participació de la història
  • 'Proeses quotidianes', d'Andreu Martín

    28/03/2017 Protagonistes  L'escriptor Andreu Martin, homenatjat a la XIX Edició dels Premis Roc Boronat de l'ONCE Catalunya, amb Miquel González, periodista i afiliat, presentador de la gala dels premis. També la seva gossa pigall, la Milena

    Article sencer de l'escriptor Andreu Martin, homenatjat a la XIX Edició dels Premis Roc Boronat de l'ONCE Catalunya. Impressionant discurs!

    Continuar llegint 'Proeses quotidianes', d'Andreu Martín
  • 'El sabater del Rif', de Joan Miquel Roig. Text íntegre del guanyador de prosa al Roc Boronat

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci Joan Miquel Roig, guanyador de prosa del premi Roc Boronat, amb Enric Botí, president del Consell de l'ONCE a Catalunya, a la gala de lliurament.

    A continuació, el text complet de l'obra guanyadora en l'apartat de prosa del Roc Boronat de la categoria exclusiva per a escriptors cecs o amb discapacitat visual greu.

    Continuar llegint 'El sabater del Rif', de Joan Miquel Roig. Text íntegre del guanyador de prosa al Roc Boronat
  • FOAPS, 10 anys de feina a Catalunya

    28/03/2017 Fundación ONCE L'Auditori ONCE Catalunya es va omplir de gom a gom al crit de ‘Agafa’m la mà’ (#CogeMiMano).

    La Fundació ONCE d'Atenció a Persones amb Sordceguesa (FOAPS) celebra en aquest 2017 els seus 10 anys de dedicació (#10AñosFOAPS) a la millora de la qualitat de vida de les persones amb sordceguesa a Catalunya. A terres catalanes, la FOAPS ha atès, ja en el primer trimestre de 2017, 46 persones amb sordceguesa: 33 són adults i 13 són atencions en diferents etapes educatives. El 2007, la FOAPS va donar servei a 38 persones. Per a la seva atenció, compta amb la tasca de 10 mediadors (8 a Barcelona, 1 a Girona i 1 a Tarragona), que donen cobertura a les necessitats d'aquestes persones.

    Continuar llegint FOAPS, 10 anys de feina a Catalunya
  • Èlia Carreras, el dia a dia d'una noia sordcega

    28/03/2017 Protagonistes

    El seu testimoni és exemple de les tasques de mediació que desenvolupa l'ONCE Catalunya mitjançant la FOAPS (Fundació ONCE per a Persones Sordcegues), amb la qual hem celebrat aquest mes de març els seus 10 primer anys de vida i de feina a terres catalanes.

    Continuar llegint Èlia Carreras, el dia a dia d'una noia sordcega
  • Adela Deu, de Santa Perpètua de Mogoda, la millor venedora d’ONCE Catalunya de l'any 2016

    28/03/2017 Protagonistes El President de l’ONCE i la seva Fundació, Miguel Carballeda, i el director deneral de l'ONCE, Àngel Sánchez, entrega a Adela Deu la placa que l’acredita com a millor venedora de l’any de Catalunya 2016.

    L’Adela és una persona amb deficiència visual que ja fa 11 anys que ven els productes de joc responsable de l’Organització. Ha estat seleccionada per l’ONCE com la millor venedora de Catalunya de l’any 2016 i una dels 22 millors agents venedors dels productes de joc responsable de l’Organització a tot l’Estat.

    Continuar llegint Adela Deu, de Santa Perpètua de Mogoda, la millor venedora d’ONCE Catalunya de l'any 2016
  • Ja tenim guanyadors del Concurs Escolar de l’ONCE i la seva Fundació a Tarragona, Lleida i Girona

    28/03/2017 T'interessa Sota el lema "Som diferents, no indiferents. Activistes contra l'assetjament", el Concurs Escolar de l'ONCE i la seva Fundació ha ofert eines per detectar, sensibilitzar i actuar contra les situacions d'assetjament que es puguin produir a l'escola.

    A Tarragona els guanyadors han estat: Les escoles Maspujols (Maspujols), L’Estel -Zer “Els Ceps” (Bonastre) i l’Institut La Sènia (La Sènia). A Lleida els guanyadors han estat: Les escoles La Mitjana (Lleida), Mossèn Albert Vives (Seu d’Urgell) i l’Institut Manuel de Montsuar (Lleida).A Girona els guanyadors han estat: Les escoles Vedruna (Girona), Vedruna (Palamós) i l’Institut Josep Brugulat (Banyoles). Tots ells han estat seleccionats com a guanyadors de la fase provincial en la 33 edició del Concurs Escolar de l'ONCE i la seva Fundació que, en aquesta ocasió, ha convidat els docents i estudiants a treballar i reflexionar junts sobre el bullying.

    Continuar llegint Ja tenim guanyadors del Concurs Escolar de l’ONCE i la seva Fundació a Tarragona, Lleida i Girona
  • 'La Paga' del Cupó Diari a Barcelona, El ‘Sueldazo’ del Cap de Setmana, 1,5 milions d'euros, a Platja d’Aro, un pessic de l'Eurojackpot i molt més

    28/03/2017 Joc El Cupó Diari de l’ONCE va deixar a Barcelona ‘La Paga’ de 3.000 euros al mes durant 25 anys i altres premis de més d’1 milió d’euros. al sorteig del 13 de març.

    Pluja de milions i molts afortunats al mes de març amb els productes de joc responsable de l'ONCE. El Cupó Diari de l’ONCE va deixar a Barcelona ‘La Paga’ de 3.000 euros al mes durant 25 anys i altres premis de més d’1 milió d’euros i un sou de 2.000 euros al mes durants 10 anys. El ‘Sueldazo’ de l’ONCE del Cap de Setmana, 300.000 euros al comptat més 5.000 euros al mes durant 20 anys, va tocar a Platja d’Aro. I premis de l'Eurojackpot a la capital catalana, Girona i Sabadell.

    Continuar llegint 'La Paga' del Cupó Diari a Barcelona, El ‘Sueldazo’ del Cap de Setmana, 1,5 milions d'euros, a Platja d’Aro, un pessic de l'Eurojackpot i molt més
  • L'ONCE celebra el Dia Internacional de la Dona

    28/03/2017 Serveis i activitats

    Dijous 9 de març va tenir lloc, al Palacete de los Duques de Pastrana a Madrid, una taula rodona en commemoració del Dia Internacional de la Dona. Va comptar amb la intervenció de Patricia Sanz Cameo, presidenta de L’Observatori d’Igualtat d’Oportunitats de l’ONCE i la seva Fundació, en qualitat de moderadora.El mateix dia també li vam dedicar un cupó a la commemoració.

    Continuar llegint L'ONCE celebra el Dia Internacional de la Dona
  • Ignacio Ávila i Joan Font, Campions del Món de persecució al Mundial de Ciclisme en Pista

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci El tàndem format per Ignacio Ávila i Joan Font va estrenar el medaller espanyol en el Campionat del Món de Ciclisme en Pista amb la seva medalla d'or en la prova de persecució.

    El tàndem format per Ignacio Ávila i Joan Font va estrenar el medaller espanyol en el Campionat del Món de Ciclisme en Pista amb la seva medalla d'or en la prova de persecució. La competició, que es va celebrar a Los Angeles fins al 5 de març, va reunir 77 ciclistes de 21 països. També en la contrarellotge però en la classe MC1 -la dels ciclistes amb més discapacitat-, el barceloní Juanjo Méndez va acabar en sisena posició (1'29 "076), mentre que el valencià Maurice Eckhard va ser novè en la MC2 (1:23.808).

    Continuar llegint Ignacio Ávila i Joan Font, Campions del Món de persecució al Mundial de Ciclisme en Pista
  • La barcelonina Astrid Fina acaba segona a la Copa del Món d'Snowboard, a Corea del Sud

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci La rider barcelonina Astrid Fina es va proclamar subcampiona en la classificació general de la Copa del Món de Snowboard Paralímpic, després de competir en les finals  celebrades a Pyeongchang (Corea del Sud) entre el 10 i el 13 de març.

    La rider barcelonina Astrid Fina es va proclamar subcampiona en la classificació general de la Copa del Món de Snowboard Paralímpic, després de competir en les finals celebrades a Pyeongchang (Corea del Sud) entre el 10 i el 13 de març.

    Continuar llegint La barcelonina Astrid Fina acaba segona a la Copa del Món d'Snowboard, a Corea del Sud
  • Catalunya, segona al Campionat d’Espanya absolut de natació per Comunitats Autònomes

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci Foto de família de la selecció de Catalunya, segona al Campionat d’Espanya absolut de natació per Comunitats Autònomes.

    El cap de setmana de l’11 i 12 de març s’ha disputat el Campionat d’Espanya absolut de natació per Comunitats Autònomes a la ciutat d’Oviedo amb victòria de València amb un total de 581 punts per davant de Catalunya amb 559 punts. Cal destacar la nedadora Marian Polo, que va aconseguir varies mínimes pel Campionat del Món que es farà a Mèxic.

    Continuar llegint Catalunya, segona al Campionat d’Espanya absolut de natació per Comunitats Autònomes
  • La Pujada al Loreto, amb una gran participació, corre per una Tarragona més integrada i inclusiva

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci La participació ha millorat respecte a les últimes edicions, enguany han estat més de 330 corredors i corredores.El primer afiliat a l’ONCE que va entrar a meta va ser l’afiliat Jaume Bajo amb el seu guia José Maria Guinovart.

    Amb l’objectiu de fer una Tarragona més integrada i inclusiva, la cursa de la Pujada al Loreto va arribar a la seva 28a edició. La participació ha millorat respecte a les últimes edicions, enguany han estat més de 330 corredors i corredores.El primer afiliat a l’ONCE que va entrar a meta va ser l’afiliat Jaume Bajo amb el seu guia José Maria Guinovart.

    Continuar llegint La Pujada al Loreto, amb una gran participació, corre per una Tarragona més integrada i inclusiva
  • 'El miracle d’Anna Sullivan' i la capacitat de superació de les persones sordcegues

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci Diumenge 26 de març un grup d’afiliats a l’ONCE amb els seus acompanyants van gaudir, al teatre del Raval, amb la representació de l’obra “El miracle d’Anna Sullivan”, amb audiodescripció per a les persones cegues i intèrprets per a persones sordcegues.

    Diumenge 26 de març un grup d’afiliats a l’ONCE amb els seus acompanyants van gaudir, al teatre del Raval, amb la representació de l’obra 'El miracle d’Anna Sullivan', amb audiodescripció per a les persones cegues i intèrprets per a persones sordcegues.

    Continuar llegint 'El miracle d’Anna Sullivan' i la capacitat de superació de les persones sordcegues
  • El grupo barcelonés Sarau participa con su obra 'Delicadas' en la XVI Bienal de Teatro ONCE

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci El grupo barcelonés Sarau ha participado en la XVI Bienal de Teatro ONCE (#BienalTeatrONCE) que se celebró, entre el 30 de marzo y el 2 de abril, por diferentes escenarios de Galicia. Sarau representó su último montaje 'Delicadas', de Alfredo Sanzol.

    El grupo barcelonés Sarau ha participado en la XVI Bienal de Teatro ONCE (#BienalTeatrONCE) que se celebró, entre el 30 de marzo y el 2 de abril, por diferentes escenarios de Galicia. Sarau representó su último montaje 'Delicadas', de Alfredo Sanzol. La primera parada fue en Burela (Lugo), el día 31 de marzo, en el Auditorio Municipal de la localidad. La siguiente, el 1 de abril, en el Teatro Lauro Olmo de O Barco de Valdeorras (Ourense).

    Continuar llegint El grupo barcelonés Sarau participa con su obra 'Delicadas' en la XVI Bienal de Teatro ONCE
  • Ballada de Sardanes a Cornellà amb afiliats que van homenatjar el compositor Jaume Cristau

    28/03/2017 Esports, Cultura i Oci Un grup de  25 afiliats i acompanyants del grup que ballen al Taller de Sardanes de la Delegació Territorial de l’ONCE a Catalunya van participar d’una  ballada de sardanes organitzada per la Confederació Sardanista de Catalunya, que va tenir lloc a la Plaça de l'Església a Cornellà de Llobregat.

    L’ONCE Catalunya es va fer un petit reconeixement al compositor Jaume Cristau. El nostre afiliat Pedro Higuera, referent de la gent gran de l'ONCE Catalunya, li va entregar una placa en agraïment a la cobla que va composar per casa nostra.

    Continuar llegint Ballada de Sardanes a Cornellà amb afiliats que van homenatjar el compositor Jaume Cristau
  • El Día de la Conciliación de la vida familiar, laboral y personal y la corresponsabilidad, en el cupón

    28/03/2017 Joc Imagen del cupón de la conciliación de la vida laboral y profesional.

    El Día de la Conciliación de la vida familiar, laboral y personal y la corresponsabilidad fue el motivo del cupón de la ONCE del jueves, 23 de marzo. Cinco millones y medio de cupones difundirán los conceptos que se enmarcan en este día.

    Continuar llegint El Día de la Conciliación de la vida familiar, laboral y personal y la corresponsabilidad, en el cupón
  • Anaïs Garcia i Cometa, la seva gossa pigall, protagonistes d'un reportatge de televisió

    28/03/2017 Protagonistes Anaïs Garcia, cap del departament d'autonomia personal de l'ONCE Catalunya, i la seva gossa, Cometa, van ser les protagonistes del programa 'Catakrac' de BETEVÉ.

    Anaïs Garcia, cap del departament d'autonomia personal de l'ONCE Catalunya, i la seva gossa, Cometa, van ser les protagonistes del programa 'Catakrac' de BETEVÉ.

    Continuar llegint Anaïs Garcia i Cometa, la seva gossa pigall, protagonistes d'un reportatge de televisió
  • 'La ràdio a tot hora' amb els presentadors del programa 'La segona hora' de RAC1

    28/03/2017 Serveis i activitats  Quim Morales, el Xavier Pérez Esquerdo i l’Anna Polo del programa de ràdio  La Segona Hora.

    Van venir en Quim Morales, el Xavier Pérez Esquerdo i l’Anna Polo per aquesta nova activitat de la Delegació Territorial de l'ONCE Catalunya.

    Continuar llegint 'La ràdio a tot hora' amb els presentadors del programa 'La segona hora' de RAC1
  • Inserta, en el el IV Congreso Internacional de Empleo para Universitarios y titulados, en BCN

    28/03/2017 Fundación ONCE

    Inserta, la entidad de Fundación ONCE para la formación y el empleo, participa con un stand en JOBarcelona, el IV Congreso Internacional de Empleo para Universitarios y titulados junior que se celebró a mediados de mrazo en el Palau de Congressos de Catalunya (Avda. Diagonal 661-671, Barcelona).

    Continuar llegint Inserta, en el el IV Congreso Internacional de Empleo para Universitarios y titulados, en BCN