Quatre universitats catalanes tenen programes de formació per a joves amb discapacitat intel·lectual
Un total de quatre universitats catalanes (Barcelona, Pompeu Fabra, Ramon Llull i Rovira i Virgili), de les 32 universitats espanyoles seleccionades en total per al proper curs acadèmic, desenvoluparan programes de formació per a l'ocupació de joves amb discapacitat intel·lectual, en el marc de la sisena convocatòria d'ajuts de la Fundació ONCE, dissenyada per al curs acadèmic 2022-23. Totes elles oferiran cursos que proporcionin a l'alumnat formació universitària enfocada a millorar la seva autonomia, coneixements humanístics i preparació laboral, i dotar-lo d'habilitats necessàries per augmentar les seves possibilitats de trobar una feina, accedint a llocs en la modalitat de l'ocupació amb suport.
Així mateix, hauran de proporcionar a aquests joves experiències inclusives i de normalització dins de la comunitat universitària i facilitar-los una formació integral i personalitzada.
Tot això perquè l'objectiu principal del programa és implicar les universitats, com a agents decisius en la inclusió social, en la formació de joves amb discapacitat intel·lectual, l'accés a l'educació superior dels quals encara és insignificant.
La iniciativa compta amb el suport financer del Fons Social Europeu (FSE), a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil (POEJ), i s'adreça a totes les universitats espanyoles i centres adscrits.
Amb titulació 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual
Gràcies a aquesta iniciativa, al llarg de les cinc primeres edicions al voltant de 1.650 joves amb discapacitat intel·lectual han pogut conèixer la realitat universitària. A més, han millorat el seu perfil professional gràcies a les pràctiques laborals que s'inclouen dins del programa, cosa que en molts casos ha suposat una contractació posterior.
Fundació ONCE vol assolir la inclusió social per mitjà de la formació i l'ocupació de les persones amb discapacitat. Dins d'aquest col·lectiu, els joves amb discapacitat intel·lectual representen un grup amb especials dificultats d'inserció laboral, a causa del seu baix nivell formatiu, per la qual cosa cal fer actuacions concretes per invertir aquesta situació i millorar-ne l'ocupabilitat.
Diverses investigacions posen en evidència que la formació de persones amb discapacitat intel·lectual a l'entorn universitari en competències professionals generals, comptant amb una titulació emesa per la universitat, incideix positivament en la seva inserció laboral en diferents sectors empresarials i suposa un creixement mutu per a l'alumnat amb i sense discapacitat.
- L
- M
- M
- J
- V
- S
- D
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30