“No tots els jocs són iguals”: 5,5 milions de cupons en el Dia Internacional del Joc Responsable

Secciones: T'interessa

“No tots els jocs són iguals” recordà l'ONCE en el seu cupó del dilluns, 17 de febrer, dedicat al Dia Internacional del Joc Responsable. Cinc milions i mig de cupons van cridar ben alt i ben fort per fer arribar a la ciutadania que la seva loteria responsable és la base d'una important tasca social, beneficiosa per a tota la societat.

L'ONCE realitza un important esforç i compromís que, no només garanteix que els que adquireixin els seus jocs estiguin protegits com a consumidors, sinó també que els ingressos que es generen es dediquen íntegrament a complir amb la missió de l'Organització en favor de la inclusió social de totes les persones amb discapacitat.

"El joc no és un joc per a jugar amb ell. Ens carreguem la joventut i el futur. No podem omplir les ciutats de cases d'apostes, a tocar dels col·legis", ha alertat el president de l'ONCE, Miguel Carballeda, recentment, per seguir insistint que la realitat de l'Organització en ben diferent i porta 81 anys comercialitzant joc responsable "a peu de carrer", sense generar cap problema sinó tot el contrari.

Els jocs de l'ONCE permeten, entre moltes altres accions, que més de 73.000 persones cegues o amb discapacitat visual greu (més de 10.000 afiliats a Catalunya) rebin el suport de l'Organització en matèria d'educació, ocupació, cultura, noves tecnologies, oci o esport. Gràcies als ingressos dels seus productes de joc aquestes persones aconsegueixen portar una vida totalment normal.

A més, una part d'aquests ingressos s'utilitza perquè la Fundació ONCE realitzi programes d'integració laboral, formació i ocupació per a persones amb  discapacitat, i accessibilitat global, promovent la creació d'entorns, productes i serveis globalment accessibles.

Primers en compromís
El Dia Internacional del Joc Responsable se celebra el 17 de febrer des de l'any 2008, quan va tenir lloc la primera edició, que va ser organitzada per l'European Gambling and Betting Association.
Com a membre de l'Associació Mundial de Loteries i de l'Associació Europea de Loteries, l'ONCE ha subscrit els principis de Joc Responsable que impliquen la prevenció del joc de menors d'edat i d'aquelles altres persones que tinguin prohibit el seu accés al joc; la prevenció del joc excessiu; i del frau i del rentat de diners. I va ser la primera loteria a complir a Espanya tots els principis marcats internacionalment, a més de superar auditories molt rigoroses i exigents per aconseguir els certificats i segells de joc responsable.

Aquesta convicció fa possible que l'Organització fomenti la investigació per contribuir a la sensibilització social sobre els problemes vinculats al joc excessiu. A més, informa als seus empleats sobre els programes de Joc Responsable; i els empleats que tenen contacte directe amb el consumidor, especialment els agents venedors, reben a més formació especialitzada reforçant elements claus com la prohibició expressa de venda a menors o a crèdit.

El joc de l'Organització es comercialitza de forma presencial, el que afegeix una garantia per als consumidors, mentre que les vendes a través de la web www.juegosonce.es compleixen unes mesures molt dures de seguretat i realitzen pràctiques que impedeixen el joc addictiu, molt per sobre dels estàndards marcats.

A més, l'ONCE ha adoptat formalment un codi autoregulador de publicitat i màrqueting, que assegura que les estratègies comercials i les campanyes publicitàries no fomenten el joc entre els menors d'edat ni fomenten el joc excessiu, sempre amb el vistiplau de la patronal publicitària Autocontrol. I que tampoc proporcionen als participants informació enganyosa, com falses impressions sobre les probabilitats de guanyar.

L'ONCE ha subscrit un acord de col·laboració amb la Federació Espanyola de Jugadors d'Atzar Rehabilitats (FEJAR), a fi de comprendre millor l'impacte que puguin tenir els productes de loteria i la seva publicitat sobre jugadors amb problemes associats al joc desordenat, així com per facilitar ajuda a distància als mateixos. I treballa i ha col·laborat amb organitzacions com Hispacoop i universitats com la de Deusto (País Basc) o la Complutense de Madrid, per investigar sempre models de loteries respectuoses i segures per als consumidors.
 

Publicador de contenidos

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

  1. L
  2. M
  3. M
  4. J
  5. V
  6. S
  7. D
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
  38. 31
Eventos del mes
No existen eventos para este mes

Publicador de contenidos

Webs de ONCE

Logo de la web de ONCE (Abrir en nueva ventana)