L'Acadèmia Digital de Fundación ONCE forma a 150 joves amb discapacitat en noves tecnologies
L'Acadèmia, una iniciativa finançada pel Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil del Fons Social Europeu, es va inaugurar el passat mes de juny i dimecres 3 d'octubre es va clausurar simultàniament a Madrid, Barcelona i Sevilla, les tres ciutats on s'ha impartit la formació, adreçada a joves amb discapacitat inscrits al Sistema Nacional de Garantia Juvenil (SNGJ).
L'acte de cloenda oficial va tenir lloc a la seu de Fundación ONCE a Madrid, des d'on es va connectar amb Sevilla i Barcelona. Va comptar amb la presència de Jesús Celada, director general de Polítiques de Suport a la Discapacitat; Alberto Durán, vicepresident executiu de Fundación ONCE; José Luis Martínez Donoso, director general de Fundación ONCE; Sabina Lobato, directora de Formació, Ocupació, Projectes i convenis de Fundación ONCE; Carmen Montes, directora d'Inserta Madrid, i Lourdes Hernández, CEO de Datahack, l'empresa adjudicatària de la formació. Eduard Guiu, coordinador de l'Acadèmia Digital a Barcelona, i Gregorio Romero, coordinador de l'Acadèmia Digital a Sevilla, van presidir els actes en cadascuna de les ciutats.
Celada va donar l'enhorabona als estudiants per haver superat una formació "complexa" per la seva temàtica, però que és, alhora, "el present i el futur" del món laboral. "Sentiu-vos afortunats", els va dir, "perquè us heu format en una matèria que és el present i el futur i que us fa estar més preparats per entrar al món del treball".
Alberto Durán va destacar també la importància de la formació digital i va assegurar que Fundación ONCE seguirà apostant per ella, ja que entén que és una eina necessària per la recerca de feina per a qualsevol persona. Perquè, va recordar, aquesta fundació "no dóna ocupació, sinó que ofereix eines formatives per trobar feina amb més facilitat".
El programa de formació
El programa, que s'ha desenvolupat en grups d'entre 15 i 20 persones i en torns de matí i tarda, va tenir dues fases. La primera, que va acabar al juny, va tenir una durada de 100 hores lectives i hi van participar 220 alumnes, entre les tres seus.
Els continguts d'aquesta fase van tenir un caràcter més general i van incloure ofimàtica, fonaments de programació, iniciació al màrqueting digital, disseny, gestió de xarxes socials, conceptes bàsics d'accessibilitat, habilitats socials i de comunicació.
La segona fase, que va finalitzar el passat 21 de setembre, va formar a 150 alumnes, que són els que aquest dimecres van obtenir el seu diploma. En aquest període van rebre 250 hores de formació amb continguts estructurats en tres itineraris formatius a triar: Màrqueting i disseny (que incloïa disseny i edició d'imatge, àudio i vídeo, Xarxes Socials, Wordpress, UX); Programació (Aplicacions Mòbils, .Net, Drupal, Frontend, Angular, Java), i Noves professions tecnològiques (Robòtica, IOT, Intel·ligència Artificial, Realitat Augmentada, impressió 3D, Big Data i Ciberseguretat).
- L
- M
- M
- J
- V
- S
- D
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31