Joves amb discapacitat intel·lectual fan un curs de formació per a l'ocupació a la Rovira i Virgili i a la Universitat de Barcelona
Una desena d'alumnes amb discapacitat intel·lectual es va graduar el passat dimecres 30 de juny a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i altre grup ho va fer el passat 8 de juliol a la Universitat de Barcelona. Va ser en dos cursos de formació per a l'ocupació i la vida autònoma posat en marxa gràcies a un programa finançat per Fundació ONCE en col·laboració amb el Fons Social Europeu (FSE) per millorar la inserció laboral dels joves amb aquest tipus de discapacitat.
A la Universitat Rovira i Virgili, amb el curs titulat 'Inserlab, orientació professional per a la inserció sociolaboral', el curs es va clausurar de forma online en un acte que va comptar amb la presència de Maria José Figueras, rectora de la Universitat Rovira i Virgili; Àngel Belzunegui, director de la Càtedra d'Inclusió Social de la mateixa universitat; Isabel Martínez, directora de Programes amb universitats i Promoció del Talent Jove de Fundació ONCE, i Josep Roset, president de la Federació de Centres Especials de Treball (CET) de Catalunya i padrí de la promoció INSERLAB 2020-21.
Com el seu nom indica, el curs ha proporcionat als alumnes eines destinades a ajudar-los a ser més eficaços en la recerca i consecució d'una ocupació. Concretament, els ha ofert formació en habilitats socials, laborals i emocionals, mitjançant assignatures com ara autoconeixement, autonomia personal, TIC i ofimàtica o la recerca de feina, entre d'altres.
A més, hi ha hagut un mòdul eminentment pràctic gràcies a la col·laboració de empreses que van acollir alumnes: Universitat Rovira i Virgili, Grup Blaumar, Fundació Privada Onada, Fundació Estela i Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla.
La formació ha comptat, a més, amb la col·laboració d’Aprodisca, Xarxa Santa Tecla, Taller Baix Camp, Fundació Estela, Ajuntament de Tarragona i Ajuntament de Vila-Seca.
Curs expert en atenció a usuaris, ciutadans i clients, a Barcelona
I a la Universitat de Barcelona, sota el títol 'Curs expert en atenció a usuaris, ciutadans i clients', la formació es va clausurar en un acte que va comptar amb la presència de Joan Guàrdia, rector de la Universitat de Barcelona; Marina Romeo, directora del curs, i Isabel Martínez, directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundació ONCE.
El curs ha proporcionat als alumnes eines per millorar la seva inserció laboral i la seva inclusió social amb formació en competències socials i emocionals mitjançant assignatures com ara Processos d'interacció social (presencial i virtual), Resolució de conflictes, Gestió de l'ocupabilitat, Marca personal i eines web 2.0 o Atenció al públic, entre d'altres.
A més, hi ha hagut un mòdul eminentment pràctic gràcies a la col·laboració de les següents empreses, que han acollit alumnes: ASAD S.L. (Assistència Sanitària Integral) i Centre de recursos per a l'aprenentatge i la investigació (CRAI-Clínic).
La formació ha comptat, així mateix, amb la col·laboració de l'Associació catalana de persones amb Malalties Neuromusculars (ASEM Catalunya), Dincat, Catalonia Fundació Creactiva, Escola Fasia, Fundació Adimir, Fundació Maresme, Associació Cemfis, Associació LADD i Fundació Paideia.
Els títols són dos dels posats en marxa per diverses universitats espanyoles dins del programa 'Unidiversidad', que pretén millorar la formació i l'accés a l'ocupació dels joves amb discapacitat intel·lectual, que representen un 40% de tot el jovent amb discapacitat i que tenen més dificultats a l'hora de trobar feina. La iniciativa es proposa també donar a aquest col·lectiu l'oportunitat de viure l'ambient universitari.
- L
- M
- M
- J
- V
- S
- D
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31