Una trentena d’estudiants de disseny web de la Universitat de Lleida es posen en la pell de persones cegues
El passat dilluns, 20 de febrer, una trentena d’estudiants del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de la Universitat de Lleida (UdL) van participar en l’activitat ‘Tecnologia a Cegues’, una iniciativa impulsada per la Universitat en col·laboració amb l’ONCE Catalunya, on els alumen van poder experimentar, en primera persona, les dificultats que tenen les persones amb discapacitat visual i, concretament, a l’hora d’utilitzar la tecnologia.
A banda dels estudiants, en l’activitat també hi van assistir Marcelino Cid, director de l’ONCE a Lleida, Mayka Cruz, Tècnica de Rehabilitació de l’ONCE a Lleida, i Afra Pascual Almenara, professora associada al Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives de la Universitat de Lleida.
L’activitat va començar amb un esmorzar a cegues a la cafeteria de la facultat. Els estudiants van menjar amb un antifaç, la qual cosa els permetia entendre els obstacles als quals s’enfronta una persona cega o amb baixa visió durant el seu dia a dia.
Tot seguit, l’activitat es traslladà a un laboratori d'ordinadors, on es proposava als alumnes que naveguessin per internet tal i com ho faria una persona amb discapacitat visual greu: amb un lector de pantalles i utilitzant unes ulleres especials que simulen tenir baixa visió.
D’aquesta manera, els participants van poder adonar-se del problemes als que s’enfronten, gairebé a diari, les persones amb discapacitat visual, i ser conscients que ells poden posar solució a aquestes dificultats creant dissenys web inclusius i accessibles.
Eines inclusives
Marcelino Cid, director de l’ONCE a Lleida, manifestà que “la tecnologia està cada cop més present en la nostra vida i les persones amb discapacitat visual necessiten eines inclusives que els permetin realitzar tot tipus d’activitats en igualtat de condicions. Formar i conscienciar sobre això als futurs dissenyadors web és essencial perquè la bretxa tecnològica per a les persones amb discapacitat desaparegui el més aviat possible i deixi pas a la plena accessibilitat”.
Afra Pascual Almenara va assegurar durant l’activitat que “la idea és impactar els estudiants de manera molt directa i que sentin i tastin en la seva pròpia pell les dificultats que poden tenir els usuaris que no veuen” i insistí en que “pot ser una bona manera de sensibilitzar-los i que empatitzin amb persones que tenen altres maneres de percebre la vida, per tal que en el futur pugin tenir-ho en consideració en els seus dissenys de sistemes interactius”.
- L
- M
- M
- J
- V
- S
- D
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31