L’ONCE i Ensenyament renoven el conveni que dóna suport a 1.200 alumnes cecs a Catalunya

Seccions: T'interessa
img_9325.jpg

Dijous 5 de juliol es va signar  a la seu del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202 de Barcelona), la renovació del conveni de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’ONCE, amb el qual es continuen establint les directrius en l’atenció a l’alumnat amb ceguesa i discapacitat visual greu a Catalunya. El van signar Carles Martínez, Secretari de Polítiques Educatives del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya  i Xavier Grau, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya, acompanyats per Manel Eiximeno, director del CRE ONCE Barcelona i  Mercè Esteve, subdirectora general d'Ordenació i Atenció a la Diversitat.

El Centre de Recursos Educatius (CRE) de l’ONCE a Catalunya, seu a la vegada del Servei Educatiu CREDV, integra els serveis, equips, programes, recursos personals i materials específics de què disposen el Departament d'Ensenyament i l'ONCE. El seu àmbit d’intervenció és tot Catalunya i té la seu central a Barcelona i subseus a Girona, Lleida, Tarragona, i Terres de l'Ebre. Sota les directrius de la Junta Rectora,  el director del CRE ONCE Barcelona coordina i gestiona les funcions de tots els professionals, els diferents  equips i les seves actuacions.

Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual a Catalunya

Més de 1.200 alumnes cecs o amb discapacitat visual arreu de Catalunya, escolaritzats tots en centres educatius del país en el marc d’una escola inclusiva, reben l’atenció dels mestres de suport itinerants i dels professionals específics que emmarca el conveni. La seva tasca és ser suport al mestre o tutor d’aula, al centre educatiu, a l’alumne i a la seva família.
El conveni contempla tres grans àrees d’actuació, la unitat de valoració i orientació dels alumnes amb discapacitat visual a Catalunya, la de seguiment escolar i la de gestió de recursos, tecnologia i formació. Totes elles en el marc del Decret 150/2017 de 17 d’octubre de l’atenció educativa d’un sistema educatiu inclusiu. 

El conveni, que es va signar  per primera vegada  l’any 1985, també estableix els òrgans de coordinació i gestió de l’atenció educativa a l’alumnat cec i deficient visual: la Comissió Tècnica, integrada paritàriament per Ensenyament i ONCE, i la Junta Rectora, màxim òrgan que estableix el conveni, amb presidència rotatòria d’ambdues institucions.

Reconeixement i valoració

La intervenció dels professionals de l’ONCE i del Departament d’Ensenyament té com eixos: l’avaluació psicopedagògica; l’orientació a centres, docents, alumnes i famílies i l’adaptació de tots els materials necessaris per tal que l’alumne pugui seguir el currículum al mateix ritme que els seus companys de classe. I dóna resposta a les necessitats derivades de la ceguesa o discapacitat visual greu que en cada moment es posin de manifest en el desenvolupament de la seva evolució global. La feina d’aquests docents especialitzats gaudeix d’un alt reconeixement i d’una bona valoració per part de la comunitat educativa, dels alumnes i les seves famílies.

Publicador de continguts

Contenido - Podcast

Logo podcast

Calendario

Juliol

« »
  1. dl
  2. dt
  3. dc
  4. dj
  5. dv
  6. ds
  7. dg
  8. 1
  9. 2
  10. 3
  11. 4
  12. 5
  13. 6
  14. 7
  15. 8
  16. 9
  17. 10
  18. 11
  19. 12
  20. 13
  21. 14
  22. 15
  23. 16
  24. 17
  25. 18
  26. 19
  27. 20
  28. 21
  29. 22
  30. 23
  31. 24
  32. 25
  33. 26
  34. 27
  35. 28
  36. 29
  37. 30
  38. 31
Esdeveniments del mes
No hi ha esdeveniments per aquest mes

Subscripció

Subscripció

IL·LUSIÓ, Butlletí de Notícies ONCE Catalunya
T'informem que les dades de caràcter personal que ens proporcionis en emplenar el present formulari seran tractades per Política privacitat

Publicador de continguts